Ηλεκτροκίνητο Αυτοκίνητο

Μάθε τα πάντα για το νέο κόσμο της ηλεκτροκίνησης!

Προγράμματα ηλεκτρικής ενέργειας για Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο

Protergia

Charge Home Energy MVP

  • Δώρο 75€ στον 1ο λογαριασμό
  • Home Insurance κάλυψη έως 5000€/έτος
  • 100% Πράσινη Ενέργεια
  • Έκπτωση 5% για το Protergia Net Metering
  • Συμμετοχή στις κρατικές επιδοτήσεις

Χρέωση Παγίου (€/μήνα) Τελική Χρέωση Ημέρας* (€/kWh) Τελική Χρέωση Νύχτας* (€/kWh)
5,00 0,18750 0,18230

Όροι Προσφοράς,Όροι Προγράμματος
*Kρατική επιδότηση Σεπτεμβρίου 0,015€/kWh έως 500kWh/μήνα
Η χρέωση προμήθειας ανακοινώνεται μηνιαίως στην επίσημη σελίδα του προμηθευτή www.protergia.gr

Elpedison

DriveGreen Electricity

  • Δώρο 1440kWh για ένα χρόνο
  • Πιστοποιητικό Geen Certificate
  • Λαμβάνει κρατική επιδότηση
  • Επιστροφή 1% της συνολικής αξίας του λογαριασμού με κάρτα Eurobank €πιστροφή

Χρέωση Παγίου (€/μήνα) Τελική Χρέωση Ημέρας* (€/kWh) Τελική Χρέωση Νύχτας* (€/kWh)
0,00 0,1850 0,1850

Όροι Προγράμματος
*Κρατική επιδότηση Σεπτεμβρίου 0,015€/kWh έως 500kWh/μήνα
Η χρέωση προμήθειας ανακοινώνεται μηνιαίως στην επίσημη σελίδα του προμηθευτή www.elpedison.gr

Συχνές ερωτήσεις

Από το 2020 το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει μπει ενεργά στη ζωή μας, με τα ποσοστά τους στην αγορά να αυξάνονται συνεχώς. Οι πιο σμαντικοί λόγοι για να αγοράσει κάποιος ηλεκτροκίνητο είναι πολλοί:

  • είναι ασύγκριτα πιο οικονομικό στην κατανάλωση κι έχει καλύτερη απόδοση
  • δεν επιβαρύνει με επιπλέον ρύπου το περιβάλλον, όπως τα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα
  • έχει χαμηλό κόστος συντήρησης και service
  • αποτελεί μία ξεχωριστή εμπειρία οδήγησης
  • είναι εύκολο στη χρήση και στη φόρτιση
  • είναι αυτόματο
  • διαθέτει αυτονομία μέσα στην πόλη αλλά και σε ταξίδια

Από τα τέλη Ιουλίου του 2022, έχει μπει σε εφαρμογή το νέο πρόγραμμα του Υπουργείου Περιβάλλοντος,  “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2”, το οποίο έχει ως βασικό σκοπό να παρακινήσει όσο το δυνατόν περισσότερους πολίτες στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.  Το ποσό της επιδότησης υπολογίζεται περίπου στο 30% επί της καθαρής αξίας του οχήματος, δηλαδή προ φόρων και αφορά τόσο φυσικά, όσο και νομικά προσωπα. 

Οι αιτήσεις μπορούν να υποβληθούν μέχρι της 31 Δεκεμβρίου του 2023. Για περισσότερες πληροφορίες αναλυτικά για το πως μπορείς να λάβεις επιδότηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπες στον οδηγό του προγράμματος.

Ο περισσότερος κόσμος αναρωτιέται αν η συντήρηση ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου διαφέρει από αυτή του συμβατικού αυτοκινήτου. Όπως σε όλα τα αυτοκίνητα, είναι υποχρεωτικό να γίνεται αλλαγή ελαστικών όταν είναι απαραίτητο και να ελέγχουμε τα υγρά των φρένων και το φίλτρο του aircondition, όταν απαιτείται.  Η μόνη διαφορά είναι ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο το φορτίζουμε καθημέρινα. Γλιτώνεις όμως αλλαγές λαδιών, μπουζί, ψυκτικό υγρό και ότι άλλο χρειάζεται ένα απλό μηχανοκίνητο αυτοκίνητο. Επομένως, η συντήρηση ενός ηλεκτροκίνητου είναι σαφώς πιο εύκολη και πιο οικονομική από ένα θερμικό αυτοκίνητο.

Επιπλέον, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι έτσι κατασκευασμένα με τέτοια τεχνολογία, ώστε να μην χρειάζεται επιδιορθώσεις και να έχει αντοχή παραπάνω από 200.000χλμ. Αλλά και η μπαταρία του διαρκεί από 8 έτη και πάνω. Σε περίπτωση βλάβης, βέβαια, της μπαταρίας ή του κινητήρα δεν υπάρχει για την ώρα περιθώριο επιδιόρθωσης, αλλά γίνεται απευθείας αντικατάσταση.

Ένας βασικός λόγος κατασκευής των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων είναι η εξοικονόμιση που μπορούν να εξασφαλίσουν, έναντι της συνεχούς αύξησης της βενζίνης και του πετρελαίου. Το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο έχει χαμηλό κόστος συντηρησης και χρήσης, σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο.

Εάν υποθέσουμε ότι κατα μέσο όρο ένα ηλεκτροκίνητο καταναλώνει περίπου 15kWh/χλμ και μία μέση τιμή της kWh είναι στα 0,16€, θα είναι: 0,16 * 15 = 2,4€/ 100χλμ. Μαζί με τις πάγιες χρεώσεις και το ΦΠΑ που προστίθεται, η τελική τιμή φτάνει στα 3,75€! Η αντίστοιχη χρέωση για ένα βενζινοκίνητο όχημα με μέση τιμή 1,90€/λίτρο είναι: 1,90 * 100 = 19€!  Επομένως, το κόστος είναι σχεδόν πέντε φορές πιο οικονομικό σε περίπτωση επιλογής ηλεκτρικού αυτοκινήτου.  

Το πιο σημαντικό κομμάτι που θα πρέπει να ελέγξει κάποιος πριν αποφασίσει να αγοράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είναι το θέμα της φόρτισης και συγκεκριμένα τις βραδινές ώρες. Η φόρτιση πραγματοποιείται συνήθως με το καλώδιο που συνοδεύει το αυτοκίνητο κατά την αγορά ή με type C καλώδιο.

Ο πιο συχνός και προτεινόμενος τρόπος φόρτισης ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος, είναι στο σπίτι ή στην πολυκατοικία, καθώς εξασφαλίζεται έτσι μεγαλύτερη οικονομία για τις μετακινήσεις. Εναλλακτικά, υπάρχουν πάρα πολλά σημείο φόρτισης που μπορείτε να εντοπίσετε μέσω του plugshare και διευκολύνουν πολύ, ειδικά σε περίπτωση ταξιδιού. Οι σταθμοί φόρτισης AC έχουν πράσινο χρώμα με ταχύτητα φόρτισης έως 11KW, ενώ οι σταθμοί DC έχουν πορτοκαλί χρώμα και προσφέρουν ταχύτηα φόρτισης από 50-250KW.

Στους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καταβάζετε την αντίστοιχη εφαρμογή, προσθέτετε την κάρτα για την πληρωμή και φορτίζετε. Οι πιο γνωστες εφαρμογές είναι:

  • Incharge (Shell & Avin)
  • ElpeFuture (BP & EKO)
  • DEI Blue (super market ΑΒ, ΙΚΕΑ, κ.α.)
  • Chargespot (από watt & Volt)
  • Chargeapp (από Protergia & ΣΕΑ Νίκαιας, Αλμυρού)

Οι πιο συνήθεις φόρτισης ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο σπίτι, είναι με ενισχυμένη πρίζα σούκο, με βιομηχανική πρίζα ή για μεγαλύτερη ταχύτητα, με εγκατάσταση ενός wall charger.

  • Στην απλή πρίζα η μέση ταχύτητα φόρτισης ορίζεται στα 2kW, με μέσο όρο φόρτισης τις 13 ώρες. Ο φορτιστής έρχεται μαζί με το αυτοκίνητο.
  • Η βιομηχανική πρίζα με 32Α ασφάλεια, χρειάζεται ειδικό φορτιστή κι έχει απόδοση που αγγίζει τα 7,4KW. Απαραίτητη προϋπόθεση να υπάρχει στο απίτι τριφασική παροχή.
  • Με το wall charger, είναι επίσης απαραίτητη 32Α ασφάλεια και τριφασική παροχή. Η σύνδεση γίνεται με καλώδιο type C κι ο μέση ταχύτητα φόρτισης φτάνει τα 7,2KW.

Υπάρχει και η εναλλακτική της φόρτισης σε πολυκοιτοικία, όπου θα χρειατσεί να έχει εξασφαλιστεί συγκεκριμένη θέση στάθμευσης και να είναι σύφωνη η πλειοψηφία των ιδιοκτητών.

Ο μέσος όρος διάρκειας μπαταρίας σε ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο εκτιμάται στα 12-15 χρόνια. Η πλειοψηφία των κατασκευαστών δίνουν εγγύηση για την μπαταρία από 8 χρόνια και πάνω. Με τα μέχρι τώρα δεδομένα, φαίνεται ότι ακόμα και μετά τα οκτώ χρόνια η χωρητικότητα θα ξεπερνά το 90%.

Η ιδανική φόρτιση μιας μπαταρίας είναι η αργή φόρτιση και τα επίπεδα θα πρέπει να κυμαίνονται από 20% έως 80%, ώστε να εξασφαλίσουμε μεγαλύτερη βιωσιμότητα, ενώ δεν θα πρέπει να πέφτει κάτω από 10% και στην περίπτωση φόρτισης 100%, συνιστάται να ακολουθεί ταξίδι.

Τα υβριδικά αυτοκίνητα διαθέτουν ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης για βενζίνη ή πετρέλαιο και ένα ηλεκτροκινητήρα με μία μπαταρία υψηλής τάσης, μικρής χωρητικότητας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνονται οι επιδόσεις στον κινητήρα εσωτερικής καύσης, μειώνοντας την κατανάλωση ορυκτού καυσίμου, συνδυστικά με μία αυτονομία περίπου 60χλμ της ηλεκτρικής μπαταρίας.

Επομένως, με ένα υβριδικό αυτοκίνητο, παύει το άγχος της αυτονομίας, αφού όταν καταναλωθούν τα ηλεκτρικά χλμ της μπαταρίας, λειτουργούν αυτόματα σαν συμβατικά αυτοκίνητα.

Το βασικό μειονέκτημα των υβριδικών αυτοκινήτων είναι η πολυπλοκότητα της κατασκευής τους, που καθιστά δύσκολη και αρκετά ακριβή τη συντήρηση τους. Η καλύτερη κατηγορία υβριδικών αυτοκινήτων είναι τα plug in, με μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταρίας και δυνατότητα φόρτισης.

Οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν υπολογίσει την αυτονομία ενός ηλεκτροκίνητου με σταθερή μέση ταχύτητα τα 47χλμ ανά ώρα. Σε πραγματικά δεδομένα οι τιμές αυτές τροποποιούνται από διάφορους παράγοντες.

Η κατανάλωση ενός αυτοκινήτου, επομένως και η αυτονομία της μπαταρίας, διαφέρει σημαντικά στην περίπτωση που οδηγούμε μέσα στην πόλη, σε σχέση με την οδήγηση στην εξοχή. Άρα, οδηγώντας σε έναν επαρχιακό δρόμο όπου η ταχύτητα δεν έχει πολλές αυξομειώσεις, η αυτονομία ανταποκρίνεται στις εκτιμήσεις των κατασκευαστων, σε σχέση με την οδήγηση στην πόλη, όπου ναι μεν υπάρχουν αυξομειώσιες, αλλά λόγω χαμηλής ταχύτητας τα πραγματικά χλμ είναι αρκετά περισσότερα.

Εκτός από την ταχύτητα, σημαντικό ρόλο στην αυτονομία παίζουν το βάρος του οχήματος, η αντίσταση του αέρα, η χρήση κλιματισμού και η εξωτερική θερμοκρασία.

Σε γενικές γραμμές, με ήπιες επιταχύνσεις, σωστή χρήση ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης και συντηρητική οδήγηση, σε εθνική οδό η αυτονομία μπορεί να φτάσει τα 350-400χλμ., ενώ εντός πόλης  αγγίζει τα 450-490χλμ.

Το κόστος της ασφάλισης ηλεκτρικού αυτοκινήτου εξαρτάται από:

  • την αντικειμενική αξία του μοντέλου που έχεις ή θέλεις να αγοράσεις
  • την ηλικία σου
  • τα χρόνια που έχεις το δίπλωμα οδήγησης
  • την περιοχή στην οποία διαμένεις

Οι ασφαλιστικές καλύψεις που θα πρέπει να διαθέτει ένα ηλεκτρικό όχημα, είναι το βασικό πακέτο ασφάλειας αυτοκινήτου, στο οποίο μπορεί να γίνει προσθήκη για κλοπή, κάλυψη πυρός κλπ. Σου προτείνουμε την προσθήκη οδικής βοήθειας, καθώς υπάρχει πάντα επικινδυνότητα  να μείνει κάποιος από μπαταρία, δεδομένου ότι το δίκτυο των φορτιστών στην Ελλάδα, δεν είναι ακόμα επαρκώς ανεπτυγμένο. 

Δεν παρέχουν όλες οι εταιρείες ασφάλιση για ηλεκτρικά οχήματα. Αν θες να μάθεις περισσότερα για την ασφάλιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και νέα για την ηλεκτροκίνηση μπες στον οδηγό μας.

Για να δείς αναλυτικά τις προσφορές των εταιρειών για τα ηλεκτροκίνητα μπες στο insurancemarket.gr!

Το κόστος του ρεύματος στη φόρτιση ενός ηλεκτρκού αυτοκινήτου εξαρτάται από διάφορους παράγοντες: 

  • την τιμή της kWh που έχει το πρόγραμμα στο οποίο βρισκόμαστε
  • τη χωρητικότητα της μπαταρίας του αυτοκινήτου
  • τη μέση κατανάλωση χλμ ανά μηνα (συχνότητα φόρτισης)
Για παράδειγμα, έαν υποθέσουμε ότι η τιμή της kWh που μας δίνει ο πάροχος είναι 0,20€ και ένας μέσος όρος κατανάλωσης ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος είναι 15kWh/ 100χλμ. Επομένως, με 1000χλμ ανά μήνα, έχουμε επιπλέον 150kWh κατανάλωση στο λογαριασμό μας, με τελικό κόστος τα 30€, ποσό αρκετά χαμηλό σε σχέση με τις τρέχουσες τιμές της βενζίνης.
 
Επισκέψου το insurancemarket Energy, για να ελέγξεις τις τιμές του ρεύματος και να εξασφαλίσεις τις χαμηλότερες προσφορές για το τιμολόγιο σου!

Συχνές ερωτήσεις

Από το 2020 το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει μπει ενεργά στη ζωή μας, με τα ποσοστά τους στην αγορά να αυξάνονται συνεχώς. Οι πιο σμαντικοί λόγοι για να αγοράσει κάποιος ηλεκτροκίνητο είναι πολλοί:

  • είναι ασύγκριτα πιο οικονομικό στην κατανάλωση κι έχει καλύτερη απόδοση
  • δεν επιβαρύνει με επιπλέον ρύπου το περιβάλλον, όπως τα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα
  • έχει χαμηλό κόστος συντήρησης και service
  • αποτελεί μία ξεχωριστή εμπειρία οδήγησης
  • είναι εύκολο στη χρήση και στη φόρτιση
  • είναι αυτόματο
  • διαθέτει αυτονομία μέσα στην πόλη αλλά και σε ταξίδια

Από τα τέλη Ιουλίου του 2022, έχει μπει σε εφαρμογή το νέο πρόγραμμα του Υπουργείου Περιβάλλοντος,  “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2”, το οποίο έχει ως βασικό σκοπό να παρακινήσει όσο το δυνατόν περισσότερους πολίτες στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.  Το ποσό της επιδότησης υπολογίζεται περίπου στο 30% επί της καθαρής αξίας του οχήματος, δηλαδή προ φόρων και αφορά τόσο φυσικά, όσο και νομικά προσωπα. 

Οι αιτήσεις μπορούν να υποβληθούν μέχρι της 31 Δεκεμβρίου του 2023. Για περισσότερες πληροφορίες αναλυτικά για το πως μπορείς να λάβεις επιδότηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπες στον οδηγό του προγράμματος.

Ο περισσότερος κόσμος αναρωτιέται αν η συντήρηση ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου διαφέρει από αυτή του συμβατικού αυτοκινήτου. Όπως σε όλα τα αυτοκίνητα, είναι υποχρεωτικό να γίνεται αλλαγή ελαστικών όταν είναι απαραίτητο και να ελέγχουμε τα υγρά των φρένων και το φίλτρο του aircondition, όταν απαιτείται.  Η μόνη διαφορά είναι ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο το φορτίζουμε καθημέρινα. Γλιτώνεις όμως αλλαγές λαδιών, μπουζί, ψυκτικό υγρό και ότι άλλο χρειάζεται ένα απλό μηχανοκίνητο αυτοκίνητο. Επομένως, η συντήρηση ενός ηλεκτροκίνητου είναι σαφώς πιο εύκολη και πιο οικονομική από ένα θερμικό αυτοκίνητο.

Επιπλέον, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι έτσι κατασκευασμένα με τέτοια τεχνολογία, ώστε να μην χρειάζεται επιδιορθώσεις και να έχει αντοχή παραπάνω από 200.000χλμ. Αλλά και η μπαταρία του διαρκεί από 8 έτη και πάνω. Σε περίπτωση βλάβης, βέβαια, της μπαταρίας ή του κινητήρα δεν υπάρχει για την ώρα περιθώριο επιδιόρθωσης, αλλά γίνεται απευθείας αντικατάσταση.

Ένας βασικός λόγος κατασκευής των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων είναι η εξοικονόμιση που μπορούν να εξασφαλίσουν, έναντι της συνεχούς αύξησης της βενζίνης και του πετρελαίου. Το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο έχει χαμηλό κόστος συντηρησης και χρήσης, σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο.

Εάν υποθέσουμε ότι κατα μέσο όρο ένα ηλεκτροκίνητο καταναλώνει περίπου 15kWh/χλμ και μία μέση τιμή της kWh είναι στα 0,16€, θα είναι: 0,16 * 15 = 2,4€/ 100χλμ. Μαζί με τις πάγιες χρεώσεις και το ΦΠΑ που προστίθεται, η τελική τιμή φτάνει στα 3,75€! Η αντίστοιχη χρέωση για ένα βενζινοκίνητο όχημα με μέση τιμή 1,90€/λίτρο είναι: 1,90 * 100 = 19€!  Επομένως, το κόστος είναι σχεδόν πέντε φορές πιο οικονομικό σε περίπτωση επιλογής ηλεκτρικού αυτοκινήτου.  

Το πιο σημαντικό κομμάτι που θα πρέπει να ελέγξει κάποιος πριν αποφασίσει να αγοράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είναι το θέμα της φόρτισης και συγκεκριμένα τις βραδινές ώρες. Η φόρτιση πραγματοποιείται συνήθως με το καλώδιο που συνοδεύει το αυτοκίνητο κατά την αγορά ή με type C καλώδιο.

Ο πιο συχνός και προτεινόμενος τρόπος φόρτισης ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος, είναι στο σπίτι ή στην πολυκατοικία, καθώς εξασφαλίζεται έτσι μεγαλύτερη οικονομία για τις μετακινήσεις. Εναλλακτικά, υπάρχουν πάρα πολλά σημείο φόρτισης που μπορείτε να εντοπίσετε μέσω του plugshare και διευκολύνουν πολύ, ειδικά σε περίπτωση ταξιδιού. Οι σταθμοί φόρτισης AC έχουν πράσινο χρώμα με ταχύτητα φόρτισης έως 11KW, ενώ οι σταθμοί DC έχουν πορτοκαλί χρώμα και προσφέρουν ταχύτηα φόρτισης από 50-250KW.

Στους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καταβάζετε την αντίστοιχη εφαρμογή, προσθέτετε την κάρτα για την πληρωμή και φορτίζετε. Οι πιο γνωστες εφαρμογές είναι:

  • Incharge (Shell & Avin)
  • ElpeFuture (BP & EKO)
  • DEI Blue (super market ΑΒ, ΙΚΕΑ, κ.α.)
  • Chargespot (από watt & Volt)
  • Chargeapp (από Protergia & ΣΕΑ Νίκαιας, Αλμυρού)

Οι πιο συνήθεις φόρτισης ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο σπίτι, είναι με ενισχυμένη πρίζα σούκο, με βιομηχανική πρίζα ή για μεγαλύτερη ταχύτητα, με εγκατάσταση ενός wall charger.

  • Στην απλή πρίζα η μέση ταχύτητα φόρτισης ορίζεται στα 2kW, με μέσο όρο φόρτισης τις 13 ώρες. Ο φορτιστής έρχεται μαζί με το αυτοκίνητο.
  • Η βιομηχανική πρίζα με 32Α ασφάλεια, χρειάζεται ειδικό φορτιστή κι έχει απόδοση που αγγίζει τα 7,4KW. Απαραίτητη προϋπόθεση να υπάρχει στο απίτι τριφασική παροχή.
  • Με το wall charger, είναι επίσης απαραίτητη 32Α ασφάλεια και τριφασική παροχή. Η σύνδεση γίνεται με καλώδιο type C κι ο μέση ταχύτητα φόρτισης φτάνει τα 7,2KW.

Υπάρχει και η εναλλακτική της φόρτισης σε πολυκοιτοικία, όπου θα χρειατσεί να έχει εξασφαλιστεί συγκεκριμένη θέση στάθμευσης και να είναι σύφωνη η πλειοψηφία των ιδιοκτητών.

Ο μέσος όρος διάρκειας μπαταρίας σε ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο εκτιμάται στα 12-15 χρόνια. Η πλειοψηφία των κατασκευαστών δίνουν εγγύηση για την μπαταρία από 8 χρόνια και πάνω. Με τα μέχρι τώρα δεδομένα, φαίνεται ότι ακόμα και μετά τα οκτώ χρόνια η χωρητικότητα θα ξεπερνά το 90%.

Η ιδανική φόρτιση μιας μπαταρίας είναι η αργή φόρτιση και τα επίπεδα θα πρέπει να κυμαίνονται από 20% έως 80%, ώστε να εξασφαλίσουμε μεγαλύτερη βιωσιμότητα, ενώ δεν θα πρέπει να πέφτει κάτω από 10% και στην περίπτωση φόρτισης 100%, συνιστάται να ακολουθεί ταξίδι.

Τα υβριδικά αυτοκίνητα διαθέτουν ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης για βενζίνη ή πετρέλαιο και ένα ηλεκτροκινητήρα με μία μπαταρία υψηλής τάσης, μικρής χωρητικότητας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνονται οι επιδόσεις στον κινητήρα εσωτερικής καύσης, μειώνοντας την κατανάλωση ορυκτού καυσίμου, συνδυστικά με μία αυτονομία περίπου 60χλμ της ηλεκτρικής μπαταρίας.

Επομένως, με ένα υβριδικό αυτοκίνητο, παύει το άγχος της αυτονομίας, αφού όταν καταναλωθούν τα ηλεκτρικά χλμ της μπαταρίας, λειτουργούν αυτόματα σαν συμβατικά αυτοκίνητα.

Το βασικό μειονέκτημα των υβριδικών αυτοκινήτων είναι η πολυπλοκότητα της κατασκευής τους, που καθιστά δύσκολη και αρκετά ακριβή τη συντήρηση τους. Η καλύτερη κατηγορία υβριδικών αυτοκινήτων είναι τα plug in, με μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταρίας και δυνατότητα φόρτισης.

Οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν υπολογίσει την αυτονομία ενός ηλεκτροκίνητου με σταθερή μέση ταχύτητα τα 47χλμ ανά ώρα. Σε πραγματικά δεδομένα οι τιμές αυτές τροποποιούνται από διάφορους παράγοντες.

Η κατανάλωση ενός αυτοκινήτου, επομένως και η αυτονομία της μπαταρίας, διαφέρει σημαντικά στην περίπτωση που οδηγούμε μέσα στην πόλη, σε σχέση με την οδήγηση στην εξοχή. Άρα, οδηγώντας σε έναν επαρχιακό δρόμο όπου η ταχύτητα δεν έχει πολλές αυξομειώσεις, η αυτονομία ανταποκρίνεται στις εκτιμήσεις των κατασκευαστων, σε σχέση με την οδήγηση στην πόλη, όπου ναι μεν υπάρχουν αυξομειώσιες, αλλά λόγω χαμηλής ταχύτητας τα πραγματικά χλμ είναι αρκετά περισσότερα.

Εκτός από την ταχύτητα, σημαντικό ρόλο στην αυτονομία παίζουν το βάρος του οχήματος, η αντίσταση του αέρα, η χρήση κλιματισμού και η εξωτερική θερμοκρασία.

Σε γενικές γραμμές, με ήπιες επιταχύνσεις, σωστή χρήση ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης και συντηρητική οδήγηση, σε εθνική οδό η αυτονομία μπορεί να φτάσει τα 350-400χλμ., ενώ εντός πόλης  αγγίζει τα 450-490χλμ.

Το κόστος της ασφάλισης ηλεκτρικού αυτοκινήτου εξαρτάται από:

  • την αντικειμενική αξία του μοντέλου που έχεις ή θέλεις να αγοράσεις
  • την ηλικία σου
  • τα χρόνια που έχεις το δίπλωμα οδήγησης
  • την περιοχή στην οποία διαμένεις

Οι ασφαλιστικές καλύψεις που θα πρέπει να διαθέτει ένα ηλεκτρικό όχημα, είναι το βασικό πακέτο ασφάλειας αυτοκινήτου, στο οποίο μπορεί να γίνει προσθήκη για κλοπή, κάλυψη πυρός κλπ. Σου προτείνουμε την προσθήκη οδικής βοήθειας, καθώς υπάρχει πάντα επικινδυνότητα  να μείνει κάποιος από μπαταρία, δεδομένου ότι το δίκτυο των φορτιστών στην Ελλάδα, δεν είναι ακόμα επαρκώς ανεπτυγμένο. 

Δεν παρέχουν όλες οι εταιρείες ασφάλιση για ηλεκτρικά οχήματα. Αν θες να μάθεις περισσότερα για την ασφάλιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και νέα για την ηλεκτροκίνηση μπες στον οδηγό μας.

Για να δείς αναλυτικά τις προσφορές των εταιρειών για τα ηλεκτροκίνητα μπες στο insurancemarket.gr!

Το κόστος του ρεύματος στη φόρτιση ενός ηλεκτρκού αυτοκινήτου εξαρτάται από διάφορους παράγοντες: 

  • την τιμή της kWh που έχει το πρόγραμμα στο οποίο βρισκόμαστε
  • τη χωρητικότητα της μπαταρίας του αυτοκινήτου
  • τη μέση κατανάλωση χλμ ανά μηνα (συχνότητα φόρτισης)
Για παράδειγμα, έαν υποθέσουμε ότι η τιμή της kWh που μας δίνει ο πάροχος είναι 0,20€ και ένας μέσος όρος κατανάλωσης ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος είναι 15kWh/ 100χλμ. Επομένως, με 1000χλμ ανά μήνα, έχουμε επιπλέον 150kWh κατανάλωση στο λογαριασμό μας, με τελικό κόστος τα 30€, ποσό αρκετά χαμηλό σε σχέση με τις τρέχουσες τιμές της βενζίνης.
 
Επισκέψου το insurancemarket Energy, για να ελέγξεις τις τιμές του ρεύματος και να εξασφαλίσεις τις χαμηλότερες προσφορές για το τιμολόγιο σου!

Σημεία Φόρτισης Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων

Στο πλαίσιο της υπηρεσίας insurancemarket.gr/energy, η moneymarket παρουσιάζει τα προϊόντα των συνεργαζομένων με αυτήν προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας, όπως αυτά έχουν διαμορφωθεί από τους ίδιους τους προμηθευτές. Οι αναφερόμενες χρεώσεις, σε καμία περίπτωση δεν αφορούν τις λοιπές χρεώσεις που περιλαμβάνονται στον εκάστοτε λογαριασμό κατανάλωσης. 
Η ΡΑΕ είναι η εποπτεύουσα αρχή στον τομέα της προμήθειας ενεργειακών προϊόντων, κάθε καταναλωτής μπορεί να απευθύνεται στη ΡΑΕ σχετικά με θέματα συναφή με τη διαδικασία προμήθειας ενεργειακών προϊόντων, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του.