Αρχική / Insurancemarket Ενέργεια / Συχνές Ερωτήσεις – Ηλεκτρικό Ρεύμα
Εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης, με διάταξη των νόμων 4951/2022 και 4964/2022 θεσπίζονται έκτακτες ρυθμίσεις μεταβατικού χαρακτήρα, οι οποίες θα εφαρμόζονται μέχρι τον Ιούλιο του 2023, αναφορικά με την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας και συγκεκριμένα, προβλέπονται τα εξής:
• Καταργείται η ρήτρα αναπροσαρμογής
• Ενισχύονται οι κρατικές επιδοτήσεις στα κυμαινόμενα τιμολόγια ρεύματος
• Δεν υπάρχει πια δέσμευση παραμονής στον πάροχο ενέργειας
• Οι τιμές ρεύματος κάθε μήνα θα ανακοινώνονται στις 20 του προηγούμενου
Το ετήσιο όφελος αφορά το ποσό που επωφελείται ο καταναλωτής σε σχέση με το τιμολόγιο στο οποίο ανήκει και υπολογίζεται από την διαφορά στην ετήσια χρέωση του προγράμματος σε σχέση με τον αντίστοιχο τιμοκατάλογο του προμηθευτή για το τιμολόγιο και την κατανάλωση που έχεις καταχωρήσει.
Το ετήσιο όφελος που θα βρεις στις προσφορές μας.
Επομένως, αν γνωρίζεις ποιο είναι το πρόγραμμα σου, μπορείς να κάνεις σύγκριση για να δεις ποιος είναι ο οικονομικότερος πάροχος για την δική σου κατανάλωση.
Ακόμα κι αν δεν γνωρίζεις την τιμή της kwh με την οποία χρεώνεσαι ή αν πρόκειται για νέα σύνδεση μπορείς να βρεις την οικονομικότερη πρόταση για εσένα συμπληρώνοντας στη φόρμα τα στοιχεία σου (τετραγωνικά ακινήτου, άτομα που διαμένουν στο χώρο, ενδεικτική χρήση) και σου εμφανίζεται αυτόματα ενδεικτική κατανάλωση σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία.
Κανένα πρόβλημα! Το σημαντικό είναι να είσαι συνεπής στον διακανονισμό σου και εμείς θα σου βρούμε λύση. Το μόνο που διαφοροποιείται ανά περίπτωση είναι το ποσό της εγγύησης που ζητάει ο κάθε πάροχος ανάλογα με την προσφορά και το ύψος του διακανονισμού.
Extra Tip: Στους περισσότερους παρόχους το ποσό της εγγύησης σου επιστρέφεται αν επιλέξεις σαν τρόπο πληρωμής την πάγια εντολή.
Δεν χρειάζεται να κάνεις απολύτως τίποτα. Ο προηγούμενος πάροχος θα ενημερωθεί αυτόματα μόλις γίνει η αλλαγή στον πάροχο που έχεις επιλέξει με την υπογραφή του συμβολαίου σου.
Πριν πραγματοποιήσεις την αλλαγή θα πρέπει οπωσδήποτε να ελέγξεις εάν το συμβόλαιο που είχες υπογράψει, ορίζει ότι πρέπει να μείνεις συγκεκριμένο χρονικό διάστημα στον συγκεκριμένο πάροχο (π.χ. 12 μήνες, 18 μήνες κ.λ.π.).
Με αυτό τον τρόπο θα αποφύγεις να χρεωθείς με την ρήτρα πρόωρης αποχώρησης που ορίζει ο πάροχος.
Οι λογαριασμοί του ρεύματος και του αερίου εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την κατανάλωση σου. Υπάρχουν όμως κι άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν το λογαριασμό μας:
1. Έχει λήξει το πρόγραμμα που είχες επιλέξει
Υπάρχει περίπτωση να έχει λήξει το πρόγραμμα το οποίο είχες συμφωνήσει με τον πάροχο, οπότε σε αυτή την περίπτωση μπαίνεις αυτόματα σε αρχικό τιμοκατάλογο χωρίς κάποια προσφορά. Επίσης, ενδέχεται να έχει αυξήσει τις τιμές χρεώσεων ο πάροχος, κάτι για το οποίο ενημερώνεσαι στο λογαριασμό σου, είτε τηλεφωνικά από τον πάροχο σου.
2. Χρεώνεσαι μεγάλη αναπροσαρμογή ΟΤΣ
Δες εάν στις χρεώσεις του λογαριασμού σου αναφέρεται ο όρος “Αναπροσαρμογή ΟΤΣ”, “Ρήτρα Κόστους Προμήθειας”, “Ρήτρα Αναπροσαρμογής”, “Ρήτρα ΟΤΣ”, “Προσαύξηση σύμφωνα με άρθρο…” και ποιο είναι το κόστος που αναφέρει. Από εταιρεία σε εταιρεία η χρέωση αυτή μπορεί να φτάνει και την χρέωση της kWh, οπότε μάλλον είναι η ώρα να αλλάξεις πρόγραμμα.
3. Ο λογαριασμός είναι έναντι
Θα πρέπει να ελέγξεις αν λαμβάνεις έναντι ή εκκαθαριστικούς λογαριασμούς. Ο έναντι λογαριασμός βασίζεται σε πλασματικές χρεώσεις με βάση την ιστορικότητα των καταναλώσεων που έχει καταγράψει ο ΔΕΔΔΗΕ. Στις περιπτώσεις αυτές ενδέχεται να μην εμφανίζονται στο λογαριασμό σου όλες οι εκπτώσεις που έχεις συμφωνήσει στο πρόγραμμα σου και οι οποίες υπολογίζονται στην πραγματική σου εκκαθάριση, δηλαδή στον εκκαθαριστικό σου λογαριασμό. Για το λόγο αυτό μπορείς να δίνεις εσύ την μέτρηση σου στην εφαρμογή διαχείρισης που διαθέτουν οι πάροχοι στο site τους, ώστε να λαμβάνεις κάθε μήνα εκκαθαριστικό λογαριασμό με την πραγματική σου κατανάλωση.
Οι περισσότεροι πάροχοι πλέον μπορούν να προσφέρουν στους καταναλωτές ειδικά προγράμματα για ηλεκτρικό ρεύμα, αλλά και για φυσικό αέριο. Ιδιαίτερα στις περιπτώσεις συνδυαστικού πακέτου στην ίδια εταιρεία, μπορείς να εξασφαλίσεις μεγαλύτερες εκπτώσεις και να έχεις μεγαλύτερο οικονομικό όφελος με τα ειδικά τιμολόγιο των εταιρειών, τα οποία ονομάζονται double energy.
Στην περίπτωση που το συμβόλαιο σου με τον τωρινό πάροχο έχει ολοκληρωθεί και χρειάζεται ανανέωση, είναι η καλύτερη στιγμή για να επιλέξεις να αλλάξεις το πρόγραμμα σου. Κάνοντας σύγκριση τιμών στο energy market, έχεις τη δυνατότητα να ενημερωθείς για το σύνολο των πακέτων που υπάρχουν την τρέχουσα περίοδο στην αγορά και να βρεις την πιο οικονομική πρόταση για τις ανάγκες σου.
Εάν είναι η πρώτη φορά που αλλάζεις πάροχο ενέργειας, είναι πολύ πιθανό να πληρώνεις αρκετά παραπάνω χρήματα και μπορείς να βρεις πακέτα τα οποία θα σου εξασφαλίσουν χαμηλότερες χρεώσεις και περισσότερες παροχές.
Η πράσινη ενέργεια αποτελεί παραγωγή ρεύματος μόνο από εναλλακτικές πηγές ενέργειας και όχι από εργοστάσια λιγνίτη. Πλέον οι περισσότεροι πάροχοι διαθέτουν πρόγραμμα πράσινης ενέργειας ή add on υπηρεσία, σύμφωνα με την οποία ο πελάτης με μία πολύ μικρή επιβάρυνση, έχει ειδικό τιμολόγιο και λαμβάνει πιστοποιητικό πράσινης ενέργειας κάθε χρόνο για την κατανάλωση του.
Στις περισσότερες περιπτώσεις είναι απλό να αλλάξεις πάροχο ακόμα κι όταν υπάρχει οφειλή. Εάν το ποσό που οφείλεις το έχεις βάλει σε διακανονισμό, τότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και μπορείς να κάνεις αλλαγή στους περισσότερους παρόχους, αναλόγως με το ύψος του διακανονισμού. Εάν ο λογαριασμός σου παρουσιάζει ανεξόφλητο ποσό μπορείς να το εξοφλήσεις και προσκομίζοντας την απόδειξη εξόφλησης στον πάροχο, συνεχίζει κανονικά η διαδικασία της αλλαγής.
Σε περίπτωση που η ρευματοδότηση της παροχής σου έχει διακοπεί λόγω της οφειλής, θα πρέπει να γίνει έλεγχος της περίπτωσης για μεταφορά σε κάποιον πάροχο σύμφωνα με την εμπορική πολιτική την οποία εφαρμόζει.
Τα πακέτα double energy, αφορούν συνδυαστικά πακέτα παροχής ρεύματος και φυσικού αερίου στον ίδιο πάροχο και συνήθως κάτω από το ίδιο ΑΦΜ του πελάτη. Στις περισσότερες περιπτώσεις ο συνδυασμός ρεύματος και φυσικού αερίου στην ίδια εταιρεία εξασφαλίζει μεγαλύτερες εκπτώσεις και όφελος και στις δύο παροχές, σε σχέση με τα μεμονωμένα προγράμματα.
Φυσικά και μπορείς! Εφόσον έχεις μισθωτήριο από το taxisnet στο όνομα σου και μαζί με την ταυτότητα σου και μία φωτογραφία του μετρητή σου, έχεις τη δυνατότητα να κάνεις αλλαγή της παροχής στα στοιχεία σου και να επιλέξεις το πιο οικονομικό πρόγραμμα για τις ανάγκες σου.
Είναι πολύ απλό! Συμπληρώνεις στην πρώτη φόρμα τα στοιχεία της κατανάλωσης σου και το πρόγραμμα στο οποίο βρίσκεσαι τώρα και σου εμφανίζεται το όφελος που θα έχεις στον κάθε πάροχο σε σχέση με το τιμολόγιο σου. Ακόμα κι αν δε γνωρίζεις όμως την ακριβή σου κατανάλωση ή αν πρόκειται για νέα παροχή, μπορείς να βρεις το μέσο όρο κατανάλωσης, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, συμπληρώνοντας τα τετραγωνικά του ακινήτου, τα άτομα που διαμένουν στο χώρο και ενδεικτικά τη χρήση του ρεύματος μέσα στη μέρα.
Δεν υπάρχει μόνο μία εταιρεία η οποία να βγαίνει το ίδιο συμφέρουσα σε όλα τα πακέτα. Μην ξεχνάς ότι έχει σημασία η δική σου κατανάλωση ώστε να δούμε συνολικά τι είναι πιο συμφέρον για εσένα, λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα στοιχεία της κάθε προσφοράς. Επιπλέον, οι πάροχοι τροποποιούν αρκετά συχνά τα τιμολόγια τους , ανάλογα με τον ανταγωνισμό και τις τιμές στην αγορά ενέργειας.
Εκτός από την τιμή της kWh, έχουν ιδιαίτερη σημασία οι όροι του συμβολαίου, η εξυπηρέτηση πελατών, οι επιπλέον υπηρεσίες και ειδικές προσφορές που παρέχονται από μία εταιρεία και μπορεί να καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό την τελική σου επιλογή.
Μπορείς να κάνεις υπαναχώρηση στο συμβόλαιο σου εντός δεκατεσσάρων ημερών από την ημερομηνία υπογραφής, εκτός αν έχεις υπογράψει ότι παραιτείσαι από το δικαίωμα υπαναχώρησης. Εάν είσαι ήδη ενεργοποιημένος σε κάποιον πάροχο μπορείς να διακόψεις το συμβόλαιο σου, αλλά θα πρέπει να προσέξεις, καθώς αν υπάρχει δέσμευση συμβολαίου, θα χρειαστεί να πληρώσεις ρήτρα αποχώρησης, όπως αυτό ορίζεται στους όρους της σύμβασης σου. Στη περίπτωση που το συμβόλαιο σου είναι ελεύθερο, έχεις τη δυνατότητα να αποχωρήσεις ατελώς από τον πάροχο, οποιαδήποτε στιγμή.
Αλλάζοντας προμηθευτή δεν επιβαρύνεσαι με καμία απολύτως επιπλέον χρέωση! Η διαδικασία γίνεται εντελώς δωρεάν και η μόνη επιπλέον επιβάρυνση αφορά το ποσό της εγγύησης που καλείσαι να πληρώσεις στον πρώτο σου λογαριασμό, ανάλογα με την προσφορά που έχεις επιλέξει, ενώ μπορείς να αποφύγεις αυτή τη χρέωση, επιλέγοντας εξόφληση μέσω πάγιας εντολής.
Τα ιδιαίτερα ανταγωνιστικά τιμολόγια των εταιρειών παροχής ενέργειας, καθώς και οι επιπλέον υπηρεσίες που μπορούν να σου προσφέρουν οι πάροχοι, δίνουν τώρα τη δυνατότητα σε όλους τους καταναλωτές Οικιακούς, Επαγγελματικούς και Βιομηχανικούς να μειώσουν τα έξοδα κατανάλωσης τους.
Επίσης, μπορείς να βρεις λύσεις προσαρμοσμένες στις ανάγκες σου, σχηματίζοντας μια ξεκάθαρη εικόνα για την ενέργεια που καταναλώνεις, απλά και γρήγορα χωρίς να αλλάζει η ποιότητα και η τάση του ρεύματος.
Από 1η Ιουλίου 2007 όλοι οι καταναλωτές στην Ελλάδα μπορούν πλέον να επιλέγουν ελεύθερα τον προμηθευτή ηλεκτρικού ρεύματος. Κατά το παρελθόν η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού (ΔΕΗ) κατείχε το μονοπώλιο της παραγωγής και προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα.
Στις μέρες μας οι περισσότεροι καταναλωτές έχουν επιλέξει να αλλάξουν Προμηθευτή, έχοντας τη δυνατότητα να μειώσουν τα έξοδα κατανάλωσής τους και να επωφεληθούν από μια σειρά νέων προϊόντων και υπηρεσιών.
Η ηλεκτρική ενέργεια παρέχεται σε οικιακούς, επαγγελματικούς αλλά και βιομηχανικούς πελάτες χαμηλής και μέσης τάσης. Τα αντίστοιχα τιμολόγια είναι τα Γ1, Γ1Ν (οικιακά) Γ21, Γ21Β, Γ22, Γ22Β, Γ23, Γ23Β (Χαμηλής Τάσης) αλλά και τα ΒΧ, ΒΥ, ΒΓ (Μέσης Τάσης).
Το μόνο που χρειάζεται είναι η συμπλήρωση της Αίτησης Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας και να αποστείλεις τα απαραίτητα δικαιολογητικά (συνήθως απαιτείται ο τελευταίος εκκαθαριστικός λογαριασμός του προηγούμενου παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας, η ταυτότητα σου και μια φωτογραφία του μετρητή της παροχής). Δεν απαιτείται καμία επιβάρυνση ή επιπλέον αλλαγή στους υφιστάμενους μετρητές και στο δίκτυο. Επίσης, δεν απαιτείται κανένα τέλος ενεργοποίησης.
Σε περίπτωση νέας ενεργοποίησης ενδέχεται να ζητηθούν κάποια επιπλέον δικαιολογητικά για την επιβεβαίωση των στοιχείων της παροχής ( μισθωτήριο ή Ε9 ιδιοκτήτη, ή συμβόλαιο ΔΕΔΔΗΕ).
Ο μέσος χρόνος που απαιτείται είναι 10 ημέρες για τα οικιακά τιμολόγια και περίπου 20 ημέρες για τα επαγγελματικά, μετά την αποδοχή της αίτησής σου και υπόκειται στις διαδικασίες του Διαχειριστή του Συστήματος Διανομής (ΔΕΔΔΗΕ).
Σε περίπτωση που ο χώρος δεν έχει ρεύμα και απαιτείται άμεσης ενεργοποίηση, η επανασύνδεση χρειάζεται περίπου 3-5 εργάσιμες ημέρες.
Ο πελάτης δε μένει χωρίς ρεύμα ούτε λεπτό, διότι η αλλαγή εκπροσώπησης είναι λογιστική. Μόλις υπογράψεις τη σύμβαση σου, κατατίθεται το αίτημα σου στο ΔΕΔΔΗΕ, αλλάζουν κάποιες εγγραφές στα αρχεία του Διαχειριστή του Δικτύου και γίνεται αυτόματα η αλλαγή της εκπροσώπησης του πελάτη. Ο Διαχειριστής του Δικτύου Διανομής (ΔΕΔΔΗΕ) ενημερώνει αυτόματα και τον υφιστάμενο πάροχο σου αλλά και το νέο σου πάροχο σχετικά με την αλλαγή του προμηθευτή και θα συνεχίσει να είναι υπεύθυνος για την καλή λειτουργία του δικτύου και την αδιάλειπτη τροφοδότηση του συνόλου των καταναλωτών, όπως ήταν και πριν.
Η εγγύηση αυτή επιστρέφεται από τον προηγούμενο πάροχο με συμψηφισμό στον τελευταίο λογαριασμό που αναφέρεται ως τελικός. Σε κάποιους λογαριασμούς, όταν κυρίως το κτίριο ηλεκτροδοτήθηκε πριν αρκετά χρόνια, αναγράφεται χαμηλότερο ποσό εγγύησης από αυτά που ισχύουν σήμερα. Ο υπολογισμός της εγγύησης είχε γίνει προφανώς με τις χρεώσεις που υπήρχαν τότε και ήταν σαφώς χαμηλότερες.
Ο πελάτης υποχρεούται να καταβάλλει στον πάροχο ως εγγύηση για την εμπρόθεσμη εξόφληση των μελλοντικών οφειλών που απορρέουν από τη Σύμβαση, το χρηματικό ποσό που αναφέρεται στην Σύμβαση Προμήθειας που υπογράφει με την εταιρεία και εξαρτάται από την εμπορική πολιτική εγγυήσεων του παρόχου. Η εγγύηση δε μπορεί να υπερβαίνει το εκτιμώμενο ποσό δύο (2) διαδοχικών Λογαριασμών Κατανάλωσης μιας τυπικής χειμερινής περιόδου. Το ποσό της εγγύησης εμπεριέχεται στον πρώτο λογαριασμό κατανάλωσης που θα λάβεις και επιστρέφεται όταν φύγεις από τον πάροχο. Υπάρχει δυνατότητα να αποφύγεις αυτή τη χρέωση, αν επιλέξεις εξόφληση μέσω πάγιας εντολής.
Η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) αποτελεί μια ανεξάρτητη αρχή, (πρώην ΡΑΕ) συστάθηκε αρχικά με τον νόμο 2773 του 1999 για την απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Φροντίζει, εισηγείται και προωθεί την ύπαρξη συνθηκών ίσων ευκαιριών και υγιούς ανταγωνισμού στην αγορά ενέργειας και ενεργειακών καυσίμων. Παρακολουθεί, ρυθμίζει και εισηγείται τους κανόνες λειτουργίας της αγοράς καθώς και τις αδειοδοτήσεις σε παραγωγούς και προμηθευτές. Τα θεσμικά πλαίσια και η νομοθεσία που αφορά την αγορά της ενέργειας έχουν γίνει πολύ αυστηρά και ελέγχονται πλήρως από τη ΡΑΑΕΥ προκειμένου να μην επαναληφθούν τα κρούσματα με προηγούμενες εταιρείες του χώρου.
Οι χρεώσεις προμήθειας ρεύματος περιλαμβάνουν τον υπολογισμό της χρέωσης του ηλεκτρικού ρεύματος βάσει της καταναλωθείσας ενέργειας και του ισχύοντος τιμοκαταλόγου (ανταγωνιστικές χρεώσεις τιμολογίου και υπολογισμός πάγιας χρεώσεις όπως ορίζεται στην προσφορά). Αφορά δηλαδή στο κόστος για την αγορά του ρεύματος και τις λοιπές δαπάνες του εκάστοτε παρόχου για την προμήθεια της ηλεκτρικής ενέργειας στους πελάτες.
Οι ρυθμιζόμενες χρεώσεις αφορούν χρεώσεις τις οποίες επιβαρύνονται όλοι οι καταναλωτές που χρησιμοποιούν το εθνικό δίκτυο διανομής ρεύματος και είναι νομοθετικά προσδιορισμένες και ανάλογες με την κατηγορία του τιμολογίου του καταναλωτή, ανεξάρτητα από τον προμηθευτή που αυτός έχει επιλέξει. Πρόκειται για χρεώσεις που επιβαρύνουν ανεξαρτήτως όλους τους καταναλωτές που κάνουν χρήση των υποδομών ηλεκτρικής ενέργειας. Αναλυτικότερα, είναι οι παρακάτω:
Ελληνικό Δίκτυο Διανομής: Η χρέωση αφορά στις δαπάνες ανάπτυξης, λειτουργίας και συντήρησης του ελληνικού Δικτύου Διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, για τη μεταφορά του ρεύματος στους τελικούς καταναλωτές μέσης και χαμηλής τάσης, μέσω των πυλώνων από τα εργοστάσια παραγωγής στους υποσταθμούς των αστικών περιοχών. Διακρίνεται σε δύο μέρη:
• πάγια χρέωση, βάσει του ύψους της ισχύος της παροχής που έχει συμφωνηθεί
• μεταβλητή χρέωση, βάσει του ύψους της κατανάλωσης.
Ελληνικό Σύστημα Μεταφοράς: Η χρέωση αφορά στις δαπάνες ανάπτυξης, λειτουργίας και συντήρησης του ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας που μεταφέρει την ηλεκτρική ενέργεια. Ειδικότερα, διακρίνεται σε:
• πάγια χρέωση, βάσει του ύψους της ισχύος της παροχής που έχει συμφωνηθεί
• μεταβλητή χρέωση, βάσει του ύψους της κατανάλωσης.
Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ): Μια χρέωση που βασίζεται στην εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία και αφορά στις ακόλουθες υπηρεσίες:
• παροχή ηλεκτρικής ενέργειας με ειδικό «Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο» (Κ.Ο.Τ.) σε ευπαθείς καταναλωτές, όπως αυτοί προσδιορίζονται βάσει σχετικής υπουργικής απόφασης
• παροχή ηλεκτρικής ενέργειας με ειδικό τιμολόγιο στους πολύτεκνους καταναλωτές, όπως αυτοί προσδιορίζονται βάσει της κείμενης νομοθεσίας.
• παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στους καταναλωτές των μη διασυνδεδεμένων νησιών, με τιμολογήσεις ίδιες ανά κατηγορία καταναλωτών με αυτές της ηπειρωτικής χώρας
• παροχή ηλεκτρικής ενέργειας με ειδικό «Τιμολόγιο Υπηρεσιών Αλληλεγγύης» με απόφαση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής σε περιπτώσεις όπως εκκλησιαστικά-φιλανθρωπικά ιδρύματα, φορείς ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα οι οποίοι παρέχουν υπηρεσίες κοινωνικής φροντίδας κ.ά.
Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων (ΕΤΜΕΑΡ): Προσδιορίζεται ως η αποζημίωση των παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και αποτελεί τη συνεισφορά όλων στη μείωση εκπομπών αερίων. Τύπος υπολογισμού: kWh x Μοναδιαία χρέωση (€/kWh)
Οι λοιπές χρεώσεις επιβάλλονται σε όλους τους καταναλωτές, ανεξαρτήτως του προμηθευτή που έχουν επιλέξει, συνεισπράττονται με τους λογαριασμούς κατανάλωσης και αποδίδονται στο κράτος:
(α) Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης – ΕΦΚ (Ν. 2960/01). Ο ΕΦΚ χρεώνεται μόνο στους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς , υπολογίζεται επί της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και υπόκειται σε ΦΠΑ. Τύπος υπολογισμού: kWh x Μοναδιαία χρέωση (€ / kWh).
(β) Ειδικό τέλος 5‰ – ΔΕΤΕ (Ν. 2093/1992). Το ΔΕΤΕ χρεώνεται μόνο στους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς, υπολογίζεται επί της αξίας του καταναλισκόμενου ρεύματος προσαυξημένης με τη χρέωση του ΕΦΚ. Η χρέωση αυτή δεν υπόκειται σε ΦΠΑ. Τύπος υπολογισμού: (Αξία Ηλεκτρικού Ρεύματος – ΕΤΜΕΑΡ + ΕΦΚ) x 5‰ .
(γ) Δημοτικά Τέλη –Δημοτικοί Φόροι – Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (Ν. 25/1975, Ν. 2130/1993). Η χρέωση των δημοτικών τελών (ΔΤ) του δημοτικού φόρου (ΔΦ) και του τέλους ακίνητης περιουσίας (ΤΑΠ), υπολογίζονται σύμφωνα με τα τετραγωνικά μέτρα του ηλεκτροδοτούμενου ακινήτου και καθορίζονται με απόφαση ΔΣ των Δήμων. Οι τιμές αυτές χρεώνονται στους έναντι και εκκαθαριστικούς λογαριασμούς.
(δ) ΕΡΤ (ΦΕΚ 44A/ 29.04.2015)
Η συνολική αξία του λογαριασμού κατανάλωσης αποτελείται από τέσσερις συνιστώσες:
(α) τη χρέωση για την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος,
(β) τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις, που είναι η Χρέωση Χρήσης Συστήματος Μεταφοράς, οι Λοιπές Επιβαρύνσεις του Συστήματος Μεταφοράς, η Χρέωση Χρήσης Δικτύου Διανομής και οι Υπηρεσίες Κοινής Ωφελείας,
(γ) τους φόρους και τέλη, που είναι το Ειδικό Τέλος Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης και το Δικαίωμα Εκτέλεσης Τελωνειακών Εργασιών (ΔΕΤΕ), και
(δ) οι χρεώσεις υπέρ τρίτων, που είναι τα Δημοτικά Τέλη, το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ) και το τέλος της ΕΡΤ.
Οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας έχουν τη δυνατότητα να δώσουν εκπτώσεις μόνο στην πρώτη κατηγορία χρεώσεων, διότι οι λοιπές είναι σταθερές, ίδιες για όλους τους Προμηθευτές, αποφασίζονται και επιβάλλονται με Υπουργικές Αποφάσεις, και αποδίδονται σε Δημόσιους Φορείς (π.χ. ΔΕΔΔΗΕ, τελωνείο, κ.α.) όπως λαμβάνονται από τον πελάτη κατά τη διαδικασία της τιμολόγησης.
Οι εναλλακτικοί πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν ηλεκτρικό ρεύμα σε όλη την Ηπειρωτική Ελλάδα, καθώς και στα νησιά του Ιονίου, τις Σποράδες, την Εύβοια και σε όλα τα νησιά που βρίσκονται κοντά στην ηπειρωτική χώρα, καθώς και στη Ρόδο και την Κρήτη. Στα νησιά που δεν είναι διασυνδεδεμένα με την ηπειρωτική Ελλάδα, εξυπηρετούν οι περισσότεροι πάροχοι πλέον, διατηρώντας ίδια τιμολόγια με τις περιοχές της υπόλοιπης χώρας.
Στη περίπτωση της Χαμηλής Τάσης (ΧΤ) οι τιμές είναι καθορισμένες και δημοσιευμένες. Στην περίπτωση της Μέσης Τάσης (ΜΤ) υπολογίζονται κατά περίπτωση με βάση το καταναλωτικό προφίλ του πελάτη.
Μετά την εκπροσώπησή σου από το νέο πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας, θα λαμβάνεις μόνο έναν λογαριασμό. Προσοχή! Σε περίπτωση που έχεις διακανονισμό με τον προηγούμενο πάροχό σου, θα πρέπει να είσαι συνεπής σε αυτόν γιατί διατηρεί το δικαίωμα να σου διακόψει το ρεύμα.
Η συχνότητα τιμολόγησης είναι μηνιαία σε όλους τους παρόχους, εκτός από καποια προγράμματα ΔΕΗ, ενώ ο εκκαθαριστικός λογαριασμός εκδίδεται σε τετραμηνιαία βάση.
Αντί να λαμβάνεις έναντι λογαριασμό, μπορείς να δίνεις την ένδειξη σου στον πάροχο, ώστε να έχεις κάθε μήνα εκκαθαριστικό λογαριασμό. Με αυτόν τον τρόπο, γνωρίζεις με ακρίβεια το ποσό που δαπανάται σε ηλεκτρικό ρεύμα κάθε μήνα, γεγονός που σε βοηθά στον γενικότερο προϋπολογισμό των εξόδων σου.
Οι τρόποι εξόφλησης αλλάζουν από πάροχο σε πάροχο όμως γενικά μπορούν να εξοφλούνται με τους παρακάτω τρόπους:
– Με Πάγια Τραπεζική Εντολή
– Μέσω e-banking
– Μέσω Phone-banking
– Στα ταμεία Συμβεβλημένων Τραπεζών
– Σε συνεργαζόμενες αλυσίδες καταστημάτων
– Μέσω της ιστοσελίδας του παρόχου
Αναλυτικά, όλοι οι τρόποι πληρωμής συνήθως αναφέρονται στην πίσω όψη του λογαριασμού.
Την ευθύνη των μετρήσεων για τους μετρητές χαμηλής τάσης την έχει ο Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ). Για τη Μέση και Υψηλή Τάση, υπεύθυνος είναι ο Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ). Σε όλους τους παρόχους υπάρχει η δυνατότητα μηνιαίας καταχώρησης της ένδειξης μέσω της εφαρμογής διαχείρισης που υπάρχει στο site των εταιρειών.
Η σύμβαση παροχής ηλεκτρικού ρεύματος είναι αορίστου χρόνου εκτός αν πρόκειται για προσφορά με ορισμένη χρονική διάρκεια. Η διάρκεια του συμβολαίου ορίζεται στην αίτηση προμήθειας που υπογράφεις και εξαρτάται από την προσφορά που έχεις επιλέξει. Ακόμα και στον ίδιο πάροχο, ενδέχεται να υπάρχουν πακέτα με δέσμευση συμβολαίου και χωρίς. Σε περίπτωση που το συμβόλαιο σου δεν έχει δέσμευση δικαιούσαι να προσβάλεις τη σύμβαση χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση, πέρα από την εξόφληση των λογαριασμών που βρίσκονται σε εκκρεμότητα. Διαφορετικά καλείσαι να πληρώσεις ρήτρα πρόωρης αποχώρησης αναλόγως με τον μήνα στον οποίο αποχωρείς.
Σε περίπτωση βλάβης επικοινωνείς απευθείας με το Κέντρο Βλαβών του ΔΕΔΔΗΕ της περιοχής που ανήκει το ακίνητό σου. Η υπηρεσία διόρθωσης βλαβών προσφέρεται για όλο το 24ωρο πανελλαδικά.
Για να δεις τα τηλέφωνα επικοινωνίας με τα Κέντρα Βλαβών, πάτησε εδώ.
Ο Προμηθευτής Τελευταίου Καταφυγίου ηλεκτρικής ενέργειας είναι ο Προμηθευτής που υποχρεούται (βάσει του Νόμου 4001/2011, ΦΕΚ Α΄ 179/22.08.2011) να προμηθεύει Πελάτες, οι οποίοι δεν εκπροσωπούνται από Προμηθευτή, λόγω υπαιτιότητας του μέχρι πρότινος Προμηθευτή τους, η οποία έχει οδηγήσει στη διαγραφή τους από το Μητρώο Συμμετεχόντων της Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (Η/Ε). Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεται η συνέχιση της ηλεκτροδότησης των ακινήτων τους.
Ο Προμηθευτής “Τελευταίου Καταφυγίου” υποχρεούται να προμηθεύει προσωρινά ηλεκτρική ενέργεια στους πελάτες που δεν εκπροσωπούνται και για διάστημα που δεν ξεπερνά τους 3 μήνες. Κατά τη διάρκεια αυτού του διαστήματος, οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να διαπραγματευτούν συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας με τον προμηθευτή που επιθυμούν.
Για το διάστημα 29.09.2020 μέχρι τις 28.09.2022 προμηθευτής τελευταίου καταφυγίου είναι η Elpedison.
Ο Προμηθευτής Καθολικής Υπηρεσίας, υποχρεούται βάσει νόμου να προμηθεύει ηλεκτρική ενέργεια σε μικρούς πελάτες (οικιακούς και μικρούς επαγγελματίες έως 25kVA) σε όλη την επικράτεια, οι οποίοι λόγω παύσης εκπροσώπησης από τον τελευταίο τους προμηθευτή, ανήκουν σε μία από τις ακόλουθες περιπτώσεις:
α. πελάτες που έχουν αδρανήσει σχετικά με το δικαίωμα ελεύθερης επιλογής προμηθευτή.
β. πελάτες οι οποίοι αδυνατούν να βρουν προμηθευτή στην απελευθερωμένη αγορά με βάση τους υφιστάμενους εμπορικούς όρους.
Η μετάπτωση στην υπηρεσία καθολικής υπηρεσίας πραγματοποιείται αυτόματα για τον πελάτη, σύμφωνα με υπουργική απόφαση, μετά την παύση εκπροσώπησης από τον τελευταίο Προμηθευτή ή τη λήξη της περιόδου προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας σε καθεστώς τελευταίου καταφυγίου.
Ο πελάτης μπορεί οποιαδήποτε στιγμή να συνάψει Σύμβαση Προμήθειας με κάποιον πάροχο. Η αλλαγή από τον προμηθευτή καθολικής υπηρεσίας (ΠΚΥ) πραγματοποιείται με την ενεργοποίηση της δήλωσης μετρητή φορτίου από το νέο Προμηθευτή, και καθορίζεται από τον ΔΕΔΔΗΕ. Η ένταξη του πελάτη στην Καθολική Υπηρεσία, δεν σημαίνει ότι απαλλάσσεται από τις υποχρεώσεις για την εξόφληση των οφειλών του στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος. Αυτό σημαίνει ότι, εάν δεν εξοφλήσει τις οφειλές του, θα γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για τη διακοπή της παροχής.
Οι καταναλώσεις των πελατών που έχουν υπαχθεί σε καθεστώς Καθολικής Υπηρεσίας τιμολογούνται, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση ΦΕΚ Β΄ 2400/17.06.2020:
– Οικιακοί πελάτες, εφαρμόζονται οι χρεώσεις όπως έχουν εξειδικευθεί στην ανωτέρω Απόφαση και μπορείτε να τους βρείτε εδώ
– Επαγγελματίες έως25KVA, εφαρμόζονται οι χρεώσεις όπως έχουν εξειδικευθεί στην ανωτέρω Απόφαση και μπορείτε να τους βρείτε εδώ
Οι αιτήσεις για την ένταξη στο Κ.Ο.Τ. υποβάλλονται οποτεδήποτε εντός του έτους, ηλεκτρονικά μέσω του διαδικτυακού ιστότοπου του προγράμματος με τη χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης του πληροφοριακού συστήματος TAXISnet, ανεξάρτητα από τον πάροχο από τον οποίο εκπροσωπείται η παροχή σου.
Για να δεις αν είσαι δικαιούχος του κοινωνικού τιμολογίου πάτα εδώ.
Όλοι οι πάροχοι εκδίδουν μηνιαίους λογαριασμούς. Η έκπτωση συνέπειας συνήθως εμφανίζεται μετά τον εκκαθαριστικό σου λογαριασμό, δηλαδή στο τέλος του τετραμηνού, όπου φαίνεται και η πραγματική σου κατανάλωση. Υπάρχουν όμως και εταιρείες οι οποίες εφαρμόζουν τη συνέπεια σε όλους τους λογαριασμούς, έναντι και εκκαθαριστικούς.
Με την πάγια εντολή έχεις τη δυνατότητα να πληρώνεται αυτόματα ο λογαριασμός σου την ημερομηνία που λήγει, πάντα εμπρόθεσμα, ώστε να λαμβάνεις όλες τις εκπτώσεις που σου αναλογούν. Επιπλέον στους περισσότερους παρόχους δεν πληρώνεις το ποσό της εγγύησης που αντιστοιχεί στην προσφορά σου με την ενεργοποίηση σου στον πάροχο που έχεις επιλέξει.
Η υπεύθυνη δήλωση εγκαταστάτη ηλεκτρολόγου, αφορά οικιακές και επαγγελματικές παροχές και αφορά επανέλεγχο των εσωτερικών ηλεκτρικών εγκαταστάσεων από αδειούχους εγκαταστάτες ηλεκτρολόγους, οι οποίοι και εκδίδουν σχετική Υπεύθυνη Δήλωση που υποβάλλεται στο ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ.
Είναι απαραίτητη κυρίως για λόγους ασφαλείας, καθώς γίνεται έλεγχος για τη γείωση, τη σωστή χρήση του ρελέ και την καταγραφή των σημείων ηλεκτροδότησης του χώρου.
Ο επανέλεγχος διενεργείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, τα οποία ορίζονται στο άρθρο 5 της Απόφασης Φ.7.5/1816/88/27.02.04 του Υφυπουργού Ανάπτυξης που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 470/05.03.2004 και πραγματοποιείται συνήθως ανά 14 χρόνια σε οικιακές παροχές και ανά 7 χρόνια σε επαγγελματικές παροχές.
Ανάλογα με την κατανάλωση σου ενδέχεται να υπάρχουν κάποιες διαφοροποιήσεις στις προσφορές που σου δίνουν μεγαλύτερο όφελος. Συνήθως στις περιπτώσεις που η κατανάλωση είναι χαμηλή, δηλαδή κάτω του μέσου όρου, συμφέρουν περισσότερο οι προσφορές με χαμηλό ή καθόλου πάγιο.
Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση η ανάπτυξη φωτοβολταϊκών συστημάτων από αυτοπαραγωγούς αφορά στην εγκατάσταση σταθερών φωτοβολταϊκών συστημάτων για την κάλυψη ιδίων αναγκών από καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας, με εφαρμογή ενεργειακού συμψηφισμού.
Ως ενεργειακός συμψηφισμός ορίζεται ο συμψηφισμός της παραγόμενης από το φωτοβολταϊκό σύστημα ενέργειας με την καταναλισκόμενη στις εγκαταστάσεις του αυτοπαραγωγού, ο οποίος διενεργείται σε τριετή βάση. Στον ενεργειακό συμψηφισμό η παραγόμενη ενέργεια δεν είναι απαραίτητο να ταυτοχρονίζεται με την καταναλισκόμενη.
Δικαίωμα εγκατάστασης έχουν φυσικά πρόσωπα, και νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου, τα οποία είτε έχουν στην κυριότητά τους τον χώρο στον οποίο θα εγκατασταθεί ο σταθμός, είτε έχουν την νόμιμη χρήση αυτού (π.χ. μέσω μίσθωσης) και έχουν διασφαλίσει την έγγραφη συναίνεση του ιδιοκτήτη του χώρου.
Η ύπαρξη ενεργού μόνιμης παροχής ρεύματος στο όνομα του αυτοπαραγωγού μέσω της οποίας τροφοδοτείται η εγκατάσταση κατανάλωσής του.
i. Η αντιστοιχία του φωτοβολταϊκού συστήματος αποκλειστικά με έναν μετρητή κατανάλωσης, δηλαδή με τον μετρητή της εγκατάστασης κατανάλωσης την οποία τροφοδοτεί.
ii. Η εγκατάσταση του συστήματος να πραγματοποιηθεί στον ίδιο ή όμορο χώρο με την εγκατάσταση κατανάλωσης προς την οποία αντιστοιχίζεται
iii. Ο ενδιαφερόμενος να έχει τη νόμιμη χρήση του χώρου εγκατάστασης του σταθμού.
iv. Ο ενδιαφερόμενος να έχει εξοφλήσει τους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας του οικείου προμηθευτή ή να έχει ρυθμίσει τις οφειλές του.
v. Η παροχή του αυτοπαραγωγού να μην έχει ενταχθεί στο Περιβαλλοντικό Οικιακό Τιμολόγιο
Η σύμβαση συμψηφισμού που υπογράφεται μεταξύ του προμηθευτή και του αυτοπαραγωγού έχει διάρκεια ισχύος 25 έτη, με έναρξη ισχύος την ημερομηνία ενεργοποίησης της σύνδεσης του φωτοβολταϊκού συστήματος.
Σε περίπτωση αλλαγής προμηθευτή μετά την ενεργοποίηση του συστήματος, η σύμβαση συμψηφισμού με τον προηγούμενο προμηθευτή λύεται αυτοδικαίως και συνάπτεται νέα σύμβαση συμψηφισμού μεταξύ του αυτοπαραγωγού και του νέου προμηθευτή για το υπολειπόμενο εκ των 25 ετών διάστημα.
Ομοίως, σε περίπτωση αλλαγής του συμβεβλημένου πελάτη της εγκατάστασης κατανάλωσης, συνάπτεται νέα σύμβαση συμψηφισμού για το υπολειπόμενο χρονικό διάστημα.
Η καταμέτρηση της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας του σταθμού παραγωγής, καθώς και της εισερχόμενης και εξερχόμενης από και προς το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας πραγματοποιείται ταυτόχρονα από το ΔΕΔΔΗΕ, κατά τον υφιστάμενο κύκλο καταμέτρησης που διέπει την εγκατάσταση κατανάλωσης του αυτοπαραγωγού.
Ο προμηθευτής πραγματοποιεί τη διαδικασία του ενεργειακού συμψηφισμού στους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς ρεύματος, με βάση τα στοιχεία καταμέτρησης του ΔΕΔΔΗΕ ανάλογα με τον κατά περίπτωση κύκλο καταμέτρησης. Στην περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο δεν καταστεί εφικτή η λήψη των ενδείξεων κατά την ημερομηνία της προγραμματισμένης καταμέτρησης, ο συμψηφισμός θα γίνεται αμέσως μόλις διενεργηθεί η επόμενη τακτική καταμέτρηση.
Τα δικαιολογητικά που πρέπει να συνυποβάλλονται κατά την αρχική αίτηση είναι:
• Τεχνικά εγχειρίδια φωτοβολταϊκών στοιχείων
• Τεχνικά εγχειρίδια και πιστοποιητικά αντιστροφέων
• Μονογραμμικό ηλεκτρολογικό σχέδιο του φωτοβολταϊκού συστήματος
• Αντίγραφο πρόσφατου λογαριασμού κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος
• Τοπογραφικό της θέσης εγκατάστασηςΚάτοψη του χώρου εγκατάστασης όπου θα αποτυπώνεται η ακριβής θέση τοποθέτησης των φωτοβολταϊκών
• Αποδεικτικό δικαιώματος χρήσης του χώρου εγκατάστασης
• Προκειμένου για νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου που επιδιώκουν κοινωφελείς ή άλλου δημοσίου ενδιαφέροντος σκοπούς γενικής ή τοπικής εμβέλειας, τα νομιμοποιητικά έγγραφα
• Υπεύθυνη Δήλωση του Ν. 1599/86 στην οποία ο αιτών θα δηλώνει ότι: Όλοι ανεξαιρέτως οι συνιδιοκτήτες των οριζόντιων ιδιοκτησιών του κτιρίου έχουν υπογράψει το πρακτικό της γενικής συνέλευσης ή έχουν εγγράφως συμφωνήσει για την εγκατάσταση του φωτοβολταϊκού συστήματος.
• Υπεύθυνη Δήλωση του Ν. 1599/86 στην οποία ο αιτών θα δηλώνει ότι: όλα τα στοιχεία που υποβάλλει με την αίτηση του είναι αληθή.
Το σύστημα παροχής ηλεκτρικού ρεύματος χωρίζεται κυρίως σε δύο τύπους, δηλαδή μονοφασικό και τριφασικό σύστημα. Η ενιαία φάση χρησιμοποιείται σε παροχές όπου απαιτείται λιγότερη ενέργεια, όπως τα οικιακά τιμολόγια και για τη λειτουργία μικρού φορτίου. Οι τρεις φάσεις χρησιμοποιούνται σε νέες εγκαταστάσεις οικιακών τιμολογίων, σε επαγγελματικά τιμολόγια ή μεγάλες βιομηχανίες, εργοστάσια και στην παραγωγική μονάδα όπου απαιτείται μεγάλη ισχύς.
Μία από τις μεγαλύτερες διαφορές μεταξύ της μονής και τριφασικής φάσης είναι ότι η μονοφασική φάση αποτελείται από έναν αγωγό και ένα ουδέτερο σύρμα, ενώ στην τριφασική η τροφοδοσία χρησιμοποιεί τρεις αγωγούς και ένα ουδέτερο σύρμα για την ολοκλήρωση του κυκλώματος.
Εφόσον το επιθυμεί ο ιδιοκτήτης ή ο ενοικιαστής της παροχής, ο ΔΕΔΔΗΕ μπορεί να εγκαταστήσει στην παροχή του μετρητή με χρονοχρέωση, δηλαδή μετρητή ο οποίος μετρά χωριστά την κατανάλωσή του σε ζώνη κανονικής χρέωσης (ημερήσια ζώνη) και σε ζώνη μειωμένης χρέωσης (νυκτερινή ζώνη). Τα τιμολόγια χρέωσης της ζώνης κανονικής χρέωσης και της ζώνης μειωμένης χρέωσης καθορίζονται από τον εκάστοτε πάροχο.
Στην περίπτωση που επιθυμείς την εγκατάσταση νυχτερινού μετρητή, μπορείς να υποβάλεις αίτησή τηλεφωνικά στο 11500 ή στο 2111900500, εφόσον ο λογαριασμός ηλεκτρικού ρεύματος εκδίδεται στο όνομά σου. Η συμμετοχή στις δαπάνες για την εγκατάσταση μετρητή με χρονοχρέωση ανέρχεται σε 34,00 € συν ΦΠΑ.
Το ωράριο λειτουργίας του νυχτερινού μετρητή για τη χειμερινή περίοδο δηλαδή από1 Νοεμβρίου έως 30 Απριλίου είναι:
• 02:00-08:00 και 15:00-17:00, για τους πελάτες που είναι συνδεδεμένοι στο Δίκτυο της Ηπειρωτικής Χώρας και των διασυνδεδεμένων με αυτήν νησιών
• 02:00-08:00 και 15:30-17:30, για τους πελάτες των μη διασυνδεδεμένων νησιών με τμηματικό ωράριο
Για τη θερινή περίοδο από 1 Μαΐου έως 31 Οκτωβρίου είναι:
• 23:00-07:00
Για τα οικιακά νυκτερινά τιμολόγια με συνεχές ωράριο καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους δεν χορηγείται πλέον. Ισχύει για οικιακούς πελάτες που έχουν μειωμένο νυχτερινό τιμολόγιο πριν το έτος 1988 (εάν στο μεταξύ δεν ζήτησαν την αλλαγή του) ή διαμένουν σε ορισμένες γεωγραφικές περιοχές της χώρας όπου δεν υπάρχει κατάλληλη τεχνική υποδομή του δικτύου και είναι καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους 23:00 έως 07:00.
Και βέβαια μπορείς! Σε όλους τους παρόχους έχεις δυνατότητα, συμπληρώνοντας μία υπεύθυνη δήλωση που θα βρεις στην επίσημη ιστοσελίδα των εταιρειών στο πεδίο χρήσιμα έντυπα, μπορείς να υποβάλλεις την ένσταση σου γραπτά και να την αποστείλεις στο σχετικό email του παρόχου σου. Το αίτημα σου καταχωρείται στο ΔΕΔΔΗΕ ώστε να σταλεί τεχνικός για την επανάληψη της καταμέτρησης και τον έλεγχο του ρολογιού.
Ο κάθε πάροχος τιμολογεί ανάλογα με την προσφορά που έχεις υπογράψει στη σύμβαση προμήθειας. Η σύμβαση περιλαμβάνει την τιμή της kwh, η οποία πολλαπλασιάζεται με την κατανάλωση που κάνεις και το πάγιο το οποίο χρεώνεσαι ανά μήνα, εφόσον υπάρχει στην προσφορά. Επιπλέον ο λογαριασμός σου περιλαμβάνει και τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις (ΑΔΜΗΕ, ΔΕΔΔΗΕ, ΥΚΩ, ΕΤΜΕΑΡ, λοιπές χρεώσεις, Δήμος, ΕΡΤ, κλπ.), καθώς και τις χρεώσεις που αφορούν τη μεσοσταθμική χρέωση της αγοράς ενέργειας (οριακή τιμή συστήματος) , όταν ξεπεραστεί το εύρος τιμών που ορίζεται στο συμβόλαιο σου, καθώς και τις διαρροές του δικτύου (ΛΠ1, ΛΠ2, κλπ.).
Επομένως, το πιο σημαντικό είναι να γνωρίζεις ξεκάθαρα και με απόλυτη διαφάνεια τις χρεώσεις που θα έχεις στο λογαριασμό σου, για να μπορείς να επιλέξεις ευκολότερα και με ασφάλεια την πιο οικονομική πρόταση για το τιμολόγιο σου. Όσο πιο σωστά ενημερωθείς για την προσφορά του κάθε παρόχου, τόσο λιγότερες «εκπλήξεις» θα έχεις στο λογαριασμό σου!
Κανένα πρόβλημα! Μπορείς να μπεις στο https://www.enexgroup.gr/el/markets-reports και να ενημερωθείς για τις τρέχουσες τιμές της αγοράς και στο https://www.admie.gr/agora/enimerotika-deltia/mesostathmiki-timi-agoras για να δεις τον υπολογισμό και τη μεσοσταθμική τιμή προσαύξησης αναλυτικά ανά έτος.
Το Κόστος Λογαριασμού Προσαυξήσεων 1 (ΛΠ -1): To Κόστος Λογαριασμού Προσαυξήσεων 1 (ΛΠ -1) αφορά το κόστος των απωλειών του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΜΗΕ) και επιμερίζεται στους Προμηθευτές κατ’ αναλογία της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας που εκπροσωπούν, όπως εκάστοτε τροποποιείται και ισχύει. Οι μοναδιαίες τιμές του κόστους ΛΠ-1 ανά 15λεπτο δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του Διαχειριστή του ΕΣΜΗΕ (http://www.admie.gr) Διευκρινίζεται ότι για τους παραπάνω υπολογισμούς λαμβάνονται υπόψη τα αποτελέσματα της Διορθωτικής Εκκαθάρισης που διενεργεί ο Διαχειριστής του ΕΣΜΗΕ, σύμφωνα με όσα ειδικότερα προδιαγράφονται στον ισχύοντα Κανονισμό Αγοράς Εξισορρόπησης.
Το Κόστος Λογαριασμού Προσαυξήσεων 2 (ΛΠ -2): To Κόστος Λογαριασμού Προσαυξήσεων 2 αφορά το κόστος παροχής Ισχύος Εξισορρόπησης και επιμερίζεται στους Προμηθευτές κατ’ αναλογία της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας που εκπροσωπούν, όπως εκάστοτε τροποποιείται και ισχύει. Οι μοναδιαίες τιμές του κόστους ΛΠ-2 ανά 15λεπτο δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του Διαχειριστή του ΕΣΜΗΕ (http://www.admie.gr) Διευκρινίζεται ότι για τους παραπάνω υπολογισμούς λαμβάνονται υπόψη τα αποτελέσματα της Διορθωτικής Εκκαθάρισης που διενεργεί ο Διαχειριστής του ΕΣΜΗΕ, σύμφωνα με όσα ειδικότερα προδιαγράφονται στον ισχύοντα Κανονισμό Αγοράς Εξισορρόπησης.
Το Κόστος Λογαριασμού Προσαυξήσεων 3 (ΛΠ -3): To Κόστος Λογαριασμού Προσαυξήσεων 3 αφορά το κόστος για τη διασφάλιση της Οικονομικής Ουδετερότητας του Διαχειριστή του ΕΣΜΗΕ και επιμερίζεται στους Προμηθευτές κατ’ αναλογία της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας που εκπροσωπούν. Οι μοναδιαίες τιμές του κόστους ΛΠ-3 ανά 15λεπτο δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του Διαχειριστή του ΕΣΜΗΕ (https://www.admie.gr) Διευκρινίζεται ότι για τους παραπάνω υπολογισμούς λαμβάνονται υπόψη τα αποτελέσματα της Διορθωτικής Εκκαθάρισης που διενεργεί ο Διαχειριστής του ΕΣΜΗΕ, σύμφωνα με όσα ειδικότερα προδιαγράφονται στον ισχύοντα Κανονισμό Αγοράς Εξισορρόπησης.
Κόστος υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ): Το Κόστος υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ), αφορά τη χρέωση του Λογαριασμού Προσαυξήσεων που τηρεί ο Διαχειριστής ΑΠΕ & Εγγυήσεων Προέλευσης για τις χρεώσεις των Εκπροσώπων Φορτίου (Λ-Ε) ή οποιαδήποτε ρυθμιστικά επιβαλλόμενη χρέωση στους Εκπροσώπους Φορτίου που σχετίζεται με τη μείωση του ελλείμματος του ειδικού λογαριασμού. Για το έτος 2021, το Κόστος υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ) αφορά στη μοναδιαία Έκτακτη Χρέωση και ισούται με 0,002 €/kWh. Οι σχετικές χρεώσεις κοινοποιούνται στον Προμηθευτή από τον Διαχειριστή ΑΠΕ & Εγγυήσεων Προέλευσης, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του Κώδικα Διαχειριστή ΑΠΕ & Εγγυήσεων Προέλευσης, όπως ισχύει.
Στην ασφάλεια του οχήματός σου!
Ασφάλεια Insurancemarket.gr
Ενέργεια Energy-market.gr
Χρήμα Money-market.gr
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΠΡΟΙΟΝΤΑ
HELP CENTER
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κατάστημα Εξυπηρέτησης
Φιλελλήνων 7, Τ.Κ. 10557, Σύνταγμα
Δευτέρα - Παρασκευή: 9πμ - 5μμ
Γραφεία Εταιρείας
Ευριπίδου 31-33, Τ.Κ. 10554, Αθήνα
mail: info@insurancemarket.gr
Τηλ: 210 324 5000