Τρακάρισμα από πίσω: Ποιος φταίει;

τρακάρισμα από πίσω ποιος φταίει

Καθημερινά γίνονται δεκάδες ατυχήματα στους δρόμους της Ελλάδας. Στην καλύτερη των περιπτώσεων, κανείς δεν παθαίνει ζημιά, ο υπαίτιος οδηγός παραδέχεται την ευθύνη του και καθένας συνεχίζει το δρόμο του. Σε άλλες περιπτώσεις, μπορεί να μπλέξεις σε καραμπόλα, κάτι που σηματοδοτεί αμέσως ότι η μέρα σου δεν θα πάει καθόλου καλά… και μια ερώτηση που καίει πολλούς: Σε τρακάρισμα από πίσω ποιος φταίει;

Σκούρα τα πράγματα. Και η ερώτηση του ποιος έχει υπαιτιότητα σε τροχαίο, δεν απασχολεί μόνο τους εμπλεκόμενους οδηγούς, αλλά και τις αστυνομικές αρχές που προσπαθούν να καταγράψουν το συμβάν. Ας δούμε το θέμα αναλυτικά.

Σε τρακάρισμα από πίσω ποιος φταίει;

Το τρακάρισμα από πίσω είναι μία περίπτωση που ενώ φαίνεται ξεκάθαρη ως προς την υπαιτιότητα, μπορεί να κρύβει παγίδες. Παλαιότερα ήταν κάτι σαν άγραφος κανόνας ότι σε τρακάρισμα από πίσω φταίει πάντα ο οδηγός του πίσω οχήματος, ανεξάρτητα από τις συνθήκες του ατυχήματος.

Όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά.

Ποιος φταίει για παράδειγμα όταν το προπορευόμενο όχημα φρενάρει απότομα γιατί ο οδηγός μιλάει στο κινητό τηλέφωνο – κάτι που απαγορεύεται διά ροπάλου από τον νόμο – και το πίσω όχημα δεν προλαβαίνει να σταματήσει, ενώ τηρεί τις αποστάσεις και τα όρια ταχύτητας που ορίζει ο κ.ο.κ.;

💡 Πάντως, ακόμα και σήμερα στην πλειονότητα των περιπτώσεων η ασφαλιστική του πίσω αποζημιώνει τον μπροστά.

Τι γίνεται όταν οι οδηγοί δεν συμφωνούν για την υπαιτιότητα;

Όταν οι οδηγοί δεν συμφωνούν για το ποιος φταίει, τη λύση δίνουν τα δικαστήρια. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να σημειωθεί ότι κανένα τροχαίο δεν είναι ίδιο με τα υπόλοιπα.

Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και επομένως κάθε δικαστική απόφαση για την αποζημίωση λαμβάνεται με τα μοναδικά χαρακτηριστικά της κάθε υπόθεσης. Και αυτό γιατί το δικαστήριο για να κρίνει την υπαιτιότητα εξετάζει και άλλους παράγοντες όπως την υπερβολική ταχύτητα, τη μέθη κλπ.

💡 Tip: Όταν είσαι βέβαιος πως δεν έχεις υπαιτιότητα σε τροχαίο, αξίζει να έχεις κάλυψη νομικής προστασίας στο ασφαλιστήριό σου. Έτσι θα καλυφθούν τα κόστη για να υπερασπιστείς τα δικαιώματά σου στο δικαστήριο.

Εννοείται ότι στο δικαστήριο οι δύο πλευρές θα υποστηρίξουν ότι δεν έφταιγαν. Ωστόσο, αν κατά βάθος ξέρεις ότι έφταιγες, καλύτερα να μη φτάσεις στην αίθουσα των δικαστηρίων.

Η απόφαση θα είναι εναντίον σου και θα κληθείς να πληρώσεις πολλά περισσότερα από το να είχες κάνει φιλική δήλωση και η ασφαλιστική σου να αποζημίωνε το μπροστινό όχημα. Υπάρχει βέβαια και η πιθανότητα το δικαστήριο να κρίνει συνυπαιτιότητα. Σε αυτή την περίπτωση ο καθένας πληρώνει ανάλογα με το ποσοστό που αναφέρει η απόφαση (π.χ. 60%-40% ή 50%-50%).

Ποιος έχει υπαιτιότητα σε καραμπόλα;

Θα σου φανεί περίεργο, αλλά μερικές φορές ίσως είναι πιο εύκολο να αποζημιωθούν οι εμπλεκόμενοι σε μία καραμπόλα, παρά σε ένα απλό τροχαίο.

Αρκεί βέβαια να επικρατήσει η κοινή λογική. Και αυτό γιατί υπάρχει ένας γενικός κανόνας, για τον οποίο φυσικά υπάρχουν και εξαιρέσεις, που λέει ότι στην καραμπόλα ο πίσω αποζημιώνει τον μπροστά, γιατί θεωρητικά φταίει.

Σύμφωνα με το κείμενο του Φιλικού Διακανονισμού, στην περίπτωση που εμπλεκόμενα οχήματα φέρουν την ευθύνη ζημιάς που προκάλεσαν σε άλλα εμπλεκόμενα οχήματα και συγχρόνως τα ίδια έχουν υποστεί ζημιά από υπαιτιότητα άλλων οχημάτων, τότε ο διακανονισμός κάθε ζημιάς γίνεται χωριστά (ανά δύο εταιρείες).

💡 Αν δηλαδή εσύ χτυπήσεις το μπροστινό σου όχημα και ένα άλλο έρθει και σε χτυπήσει από πίσω, τότε η δική σου ασφαλιστική αποζημιώνει τον μπροστινό και η ασφαλιστική του πίσω οχήματος εσένα. Όμως εσύ θα πληρώσεις από την τσέπη σου τη ζημιά στο μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου σου, εκτός και αν έχεις μικτή ασφάλεια.

Τι αλλάζει αν όλα τα χτυπήματα γίνουν από πίσω;

Αν τα χτυπήματα είναι διαδοχικά, δηλαδή τα αυτοκίνητα χτυπήσουν στη σειρά και όχι από το πλάι, τότε ο πρώτος στη σειρά οδηγός είναι κατά πάσα πιθανότητα αναίτιος, αφού δέχεται μόνο χτύπημα από πίσω και δεν χτυπάει ο ίδιος κάποιον άλλο.

Αντιθέτως, ο οδηγός του τελευταίου στη σειρά αυτοκινήτου που χτυπάει τον μπροστινό του, αλλά δεν δέχεται κάποιο χτύπημα από πίσω, είναι μόνο υπαίτιος για τις ζημιές που προκάλεσε στο πίσω μέρος του μπροστινού του.

Αν εσύ προλάβεις να φρενάρεις και δεν χτυπήσεις τον μπροστινό σου, αλλά έρθει και σε χτυπήσει αυτοκίνητο από πίσω και τότε χτυπήσεις τον μπροστινό, τότε η ασφαλιστική του πίσω θα πληρώσει όλη τη ζημιά του αυτοκινήτου σου, αλλά και τη ζημιά στο πίσω μέρος του μπροστινού σου. Η ασφαλιστική του πίσω βέβαια δεν θα αναλάβει τις ζημιές του δικού του αυτοκινήτου.

Σε κάθε περίπτωση, είτε πρόκειται για απλό τροχαίο από πίσω ή για καραμπόλα, θα πρέπει αμέσως μετά το ατύχημα να επικοινωνήσεις με την τροχαία και την ασφαλιστική σου για να γίνει καταγραφή του περιστατικού.

 

Τώρα έχεις μια εικόνα του ποιος φταίει σε τρακάρισμα από πίσω και πώς λειτουργεί η υπαιτιότητα σε τροχαίο σε καραμπόλα. Ό,τι κι αν γίνει, είναι σημαντικό να έχεις ασφάλεια αυτοκινήτου από αξιόπιστη εταιρεία, που θα είναι δίπλα σου για να σε συμβουλεύσει σε μια δύσκολη στιγμή.

Λοιπόν, έλα στο insurancemarket, σύγκρινε δωρεάν ασφαλιστικές εταιρείες και επίλεξε το πακέτο με τις καλύψεις που σου ταιριάζουν. Σε 5’ έχεις το συμβόλαιο στο email σου!

Ασφάλεια Αυτοκινήτου Online σε 1′

Εξοικονόμησε έως 40% στο ετήσιο ασφαλιστήριό σου

Σύγκρινε έως 27 Ασφαλιστικές Εταιρίες