Αρχική / Οδηγός Ασφάλισης / Αυτοκίνητο / Πόσο αντέχει η μπαταρία του αυτοκινήτου σε ακινησία;

Πόσο αντέχει η μπαταρία του αυτοκινήτου σε ακινησία;

Πόσο αντέχει η μπαταρία του αυτοκινήτου σε ακινησία;

Σου έχει τύχει ποτέ να αναγκαστείς να αφήσεις το αυτοκίνητό σου ακινητοποιημένο για αρκετό καιρό; Πολλοί από εμάς δεν χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητό μας για αρκετές ημέρες, ειδικά εάν δουλεύουμε από το σπίτι.

Αλλά, πόσο αντέχει η μπαταρία του αυτοκινήτου σου σε ακινησία; Σε αυτό το άρθρο θα εξετάσουμε πόσο καιρό μπορεί να αντέξει μια μπαταρία αυτοκινήτου στην ακινησία.

Μπαταρία αυτοκινήτου – Διάρκεια ζωής

Όταν μία μπαταρία αυτοκινήτου είναι σχετικά καινούργια, θα αντέξει περισσότερο από μια παλιά. Από την άλλη, εάν η μπαταρία είναι παλιά και έχει χρησιμοποιηθεί συχνά ή έχει γίνει κακή χρήση, τότε αυτό έχει αρνητική επίδραση στη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.

Μάλιστα, αν η μπαταρία του αυτοκινήτου βρίσκεται σε μια περιοχή με υψηλή θερμοκρασία, θα επηρεάσει τη διάρκεια ζωής της. Οι υψηλές θερμοκρασίες μπορούν να προκαλέσουν απώλεια υγρασίας στη μπαταρία, κάνοντάς τη λιγότερο αποδοτική.

Η διάρκεια ζωής της μπαταρίας εξαρτάται επίσης από τη συχνότητα χρήσης του αυτοκινήτου. Αν για παράδειγμα δεν χρησιμοποιείς το αυτοκίνητό σου συχνά, είναι πιθανότερο η μπαταρία να χαλάσει πιο γρήγορα, από τη λίγη χρήση, και τελικά να μείνεις από μπαταρία.

Συνεπώς, η αντοχή μίας μπαταρίας αυτοκινήτου είναι επηρεασμένη από πολλούς παράγοντες, όπως:

  • τη θερμοκρασία
  • την ηλικία της μπαταρίας, και
  • τη συχνότητα χρήσης.

Μπαταρία αυτοκινήτου σε ακινησία: Πόσο θα αντέξει;

Για το πόσο θα αντέξει η μπαταρία αυτοκινήτου όταν αυτό βρίσκεται σε ακινησία, μπορούμε να σου δώσουμε μία εκτίμηση. Φυσικά όμως, η τελική κατάσταση και αντοχή της θα κριθεί από τη δική σου ενασχόληση με το όχημα.

Μία μπαταρία μπορεί να αδειάσει με δύο τρόπους. Συγκεκριμένα, μέσω της αποφόρτισης ή μέσω λειτουργιών του αυτοκινήτου που συνεχίζουν ακόμα και όταν αυτό δεν είναι σε κίνηση όπως είναι το immobilizer ή ο συναγερμός αυτοκινήτου.

Οι περισσότερες συμβατικές μπαταρίες δύναται να χάσουν ακόμα και το 5% της φόρτισής τους κάθε μήνα, όταν το όχημα δεν κινείται με την μπαταρία να μην βρίσκεται σε λειτουργία. Προσθέτοντας και την τυχόν κατανάλωση από λειτουργίες του αυτοκινήτου, τότε μια πλήρως φορτισμένη νέα μπαταρία, μπορεί να αδειάσει μέσα σε 3 έως 12 μήνες.

Πώς λειτουργεί η μπαταρία αυτοκινήτου;

Μια μπαταρία αυτοκινήτου, τεχνικά γνωστή ως μπαταρία μολύβδου-οξέος, αποτελεί ζωτικό μέρος για την εκκίνηση και τη λειτουργία ενός αυτοκινήτου. Αποθηκεύει ηλεκτρική ενέργεια και τη μετατρέπει σε μια μορφή που μπορεί να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο για να ξεκινήσει ο κινητήρας και να τροφοδοτήσει άλλα ηλεκτρικά συστήματα.

Δομή και στοιχεία

Η βασική δομή μιας μπαταρίας αυτοκινήτου αποτελείται από έξι κυψέλες, καθεμία από τις οποίες παράγει περίπου 2,1V, προσθέτοντας συνολικά 12,6V για μια πλήρως φορτισμένη μπαταρία. Κάθε κελί περιέχει ένα σύνολο θετικών και αρνητικών πλακών. Η θήκη της μπαταρίας, κατασκευασμένη από σκληρό πλαστικό, στεγάζει όλα αυτά τα εξαρτήματα και διαχωρίζει κάθε στοιχείο για την αποφυγή βραχυκυκλωμάτων.

Χημικές αντιδράσεις

Η λειτουργία μιας μπαταρίας αυτοκινήτου περιλαμβάνει μια σειρά από χημικές αντιδράσεις. Όταν η μπαταρία εκφορτίζεται (παρέχοντας ηλεκτρισμό), το διοξείδιο του μολύβδου στις θετικές πλάκες αντιδρά με το θειικό οξύ για να δημιουργήσει θειικό μόλυβδο και νερό. Ταυτόχρονα, ο σπόγγος μόλυβδος στις αρνητικές πλάκες αντιδρά επίσης με θειικό οξύ για να σχηματίσει θειικό μόλυβδο. Αυτές οι αντιδράσεις παράγουν ηλεκτρόνια, τα οποία ρέουν έξω από την μπαταρία ως ηλεκτρικό ρεύμα.

Λειτουργία

Όταν γυρίζεις το κλειδί της μίζας, η μπαταρία τροφοδοτεί με ρεύμα τον κινητήρα της μίζας, ο οποίος στη συνέχεια ενεργοποιεί τον κινητήρα. Μόλις ο κινητήρας λειτουργεί, ο εναλλάκτης αναλαμβάνει να τροφοδοτήσει τα ηλεκτρικά συστήματα και επίσης να επαναφορτίσει τη μπαταρία.

💡 Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι μπαταρίες αυτοκινήτων έχουν σχεδιαστεί για σύντομες, ισχυρές εκρήξεις ενέργειας (για την εκκίνηση του κινητήρα) και όχι για παρατεταμένη παροχή ενέργειας. Επομένως, εάν σου φαίνεται να αδειάζει γρήγορα ή να δυσκολεύεται να εκκινήσει τον κινητήρα, μπορεί να είναι καιρός για έλεγχο ή για αλλαγή μπαταρίας αυτοκινήτου.

πινακίδα widget

Πώς λειτουργεί η μπαταρία αυτοκινήτου;

Μια μπαταρία αυτοκινήτου, τεχνικά γνωστή ως μπαταρία μολύβδου-οξέος, αποτελεί ζωτικό μέρος για την εκκίνηση και τη λειτουργία ενός αυτοκινήτου. Αποθηκεύει ηλεκτρική ενέργεια και τη μετατρέπει σε μια μορφή που μπορεί να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο για να ξεκινήσει ο κινητήρας και να τροφοδοτήσει άλλα ηλεκτρικά συστήματα.

Δομή και στοιχεία

Η βασική δομή μιας μπαταρίας αυτοκινήτου αποτελείται από έξι κυψέλες, καθεμία από τις οποίες παράγει περίπου 2,1V, προσθέτοντας συνολικά 12,6V για μια πλήρως φορτισμένη μπαταρία. Κάθε κελί περιέχει ένα σύνολο θετικών και αρνητικών πλακών. Η θήκη της μπαταρίας, κατασκευασμένη από σκληρό πλαστικό, στεγάζει όλα αυτά τα εξαρτήματα και διαχωρίζει κάθε στοιχείο για την αποφυγή βραχυκυκλωμάτων.

Χημικές αντιδράσεις

Η λειτουργία μιας μπαταρίας αυτοκινήτου περιλαμβάνει μια σειρά από χημικές αντιδράσεις. Όταν η μπαταρία εκφορτίζεται (παρέχοντας ηλεκτρισμό), το διοξείδιο του μολύβδου στις θετικές πλάκες αντιδρά με το θειικό οξύ για να δημιουργήσει θειικό μόλυβδο και νερό. Ταυτόχρονα, ο σπόγγος μόλυβδος στις αρνητικές πλάκες αντιδρά επίσης με θειικό οξύ για να σχηματίσει θειικό μόλυβδο. Αυτές οι αντιδράσεις παράγουν ηλεκτρόνια, τα οποία ρέουν έξω από την μπαταρία ως ηλεκτρικό ρεύμα.

Λειτουργία

Όταν γυρίζεις το κλειδί της μίζας, η μπαταρία τροφοδοτεί με ρεύμα τον κινητήρα της μίζας, ο οποίος στη συνέχεια ενεργοποιεί τον κινητήρα. Μόλις ο κινητήρας λειτουργεί, ο εναλλάκτης αναλαμβάνει να τροφοδοτήσει τα ηλεκτρικά συστήματα και επίσης να επαναφορτίσει τη μπαταρία.

💡 Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι μπαταρίες αυτοκινήτων έχουν σχεδιαστεί για σύντομες, ισχυρές εκρήξεις ενέργειας (για την εκκίνηση του κινητήρα) και όχι για παρατεταμένη παροχή ενέργειας. Επομένως, εάν σου φαίνεται να αδειάζει γρήγορα ή να δυσκολεύεται να εκκινήσει τον κινητήρα, μπορεί να είναι καιρός για έλεγχο ή για αλλαγή μπαταρίας αυτοκινήτου.

Πώς θα προστατεύσεις το αυτοκίνητό σου και τη μπαταρία σε περίοδο ακινησίας;

Αν θέλεις να μην αδειάσει η μπαταρία σου από την ακινησία, τότε σου προτείνουμε να ασχολείσαι με το όχημά σου. Δηλαδή, μπορείς να κάνεις τα εξής:

  • Δύο με τρεις φορές την εβδομάδα είναι καλό να βάζεις μπροστά το αυτοκίνητο και το αφήνεις να δουλεύει τουλάχιστον για 7 με 10 λεπτά.
  • Κυκλοφόρησε το αυτοκίνητο τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα, έστω και σε μικρή απόσταση, για να μην χαλάσουν τα ελαστικά και τα ρουλεμάν λόγω ακινητοποίησης. Επίσης, κοίταξε και την πίεση των ελαστικών πριν ξεκινήσεις.
  • Εάν υπάρχει κλειστός χώρος για να το παρκάρεις τότε έχεις την τύχη με το μέρος σου. Αν όχι, κάνε χρήση προστατευτικής κουκούλας για να το προστατεύσεις από ακραία καιρικά φαινόμενα, τις ακτίνες του ήλιου, ακόμα και από τις κουτσουλιές!
  • Σε περίπτωση μεγάλης περιόδου ακινησίας του αυτοκινήτου είναι σημαντικό να αφήσεις δύο παράθυρα ελάχιστα ανοιχτά, ώστε να αποφύγεις περιπτώσεις υγρασίας στο αυτοκίνητο και μυρωδιάς «κλεισούρας». Αυτό φυσικά μπορεί να συμβεί μόνο εφόσον υπάρχει κλειστός χώρος στάθμευσης, διότι σε διαφορετική περίπτωση αυξάνεται ο κίνδυνος ολικής ή μερικής κλοπής του οχήματος.

Προσπάθησε λοιπόν, κατά την περίοδο της ακινησίας, να μην παραλείπεις τη συντήρηση και μετακίνηση του οχήματός σου ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Αν έχεις παραδώσει πινακίδες, τότε δεν χρειάζεσαι ασφάλιση. Σε περίπτωση όμως που απλά δεν το μετακινείς, τότε πραγματοποίησε σήμερα μία σύγκριση ασφαλειών μέσω του insurancemarket.gr και κλείσε ένα βασικό πακέτο που θα σου παρέχει τις υποχρεωτικές από το Νόμο καλύψεις, ακόμα και για όταν δεν το κινείς.


1 αστέρι2 αστέρια3 αστέρια4 αστέρια5 αστέρια (Αξιολόγησε αυτό το άρθρο)
Loading...

Ασφάλεια Αυτοκινήτου Online σε 1′

Εξοικονόμησε έως 40% στο ετήσιο ασφαλιστήριό σου