Αρχική / Οδηγός Ενέργειας / 1. Ρεύμα / Κομμένο ρεύμα & επανασύνδεση ΔΕΗ: Τι πρέπει να κάνεις;

Κομμένο ρεύμα & επανασύνδεση ΔΕΗ: Τι πρέπει να κάνεις;

κομμένο ρεύμα επανασύνδεση ΔΕΗ

Η κρίση  που μαστίζει την αγορά ενέργειας τους τελευταίους μήνες έχει οδηγήσει πολλά νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε “μπλακ άουτ”. Το κομμένο ρεύμα λόγω χρέους – δυστυχώς – δεν είναι πια τόσο σπάνιο φαινόμενο. Εταιρείες ενέργειας κόβουν το ρεύμα σε πλήθος παροχών, αλλά και πολλοί καταναλωτές επιλέγουν να διακόψουν οι ίδιοι την ηλεκτροδότηση σε ακίνητα που δεν κατοικούνται, ώστε να μειώσουν το κόστος.

Αν όμως αποφασίσεις να επανασυνδέσεις το κομμένο ρεύμα, πώς θα το κάνεις; Και τι κόστος έχει η επανασύνδεση κομμένου ρεύματος στη ΔΕΗ (ή άλλο πάροχο); Στη συνέχεια θα προσπαθήσουμε να σου λύσουμε όλες τις απορίες.

Διακοπή ρεύματος ή Καθολική Υπηρεσία; Ποια η διαφορά;

Υπάρχει διαφοροποίηση ανάμεσα στην παύση εκπροσώπησης λόγω οφειλών και τη μεταφορά στην Καθολική Υπηρεσία και στην απευθείας διακοπή ρεύματος.

#1 Διακοπή ρεύματος λόγω οφειλών & μεταφορά στην Καθολική Υπηρεσία

Στην περίπτωση αυτή, ο πάροχος καταγγέλλει τη σύμβαση που έχει συναφθεί και παύει να σε εκπροσωπεί. Επομένως η παροχή θα μεταφερθεί στην Καθολική Υπηρεσία. Προσωρινά το ρεύμα προμηθεύεται  από τις εταιρείες ΔΕΗ, Ήρων και Protergia, χωρίς όμως να την εκπροσωπούν. Ο σκοπός της Καθολικής υπηρεσίας είναι να μεσολαβήσει ένα διάστημα ώστε να συναφθεί νέα σύμβαση με άλλο πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας.

Εάν έχεις λάβει επιστολή από την εταιρεία ηλεκτρικής ενέργειας, με την οποία σε ενημερώνει ότι παύει να σε εκπροσωπεί, τότε θα πρέπει να αναζητήσεις νέο πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας.

Ο υφιστάμενος πάροχός σου οφείλει να σε ενημερώσει για την ακριβή ημερομηνία παύσης της εκπροσώπησής σου και τη μεταφορά σου στην Καθολική Υπηρεσία. Εφόσον μεταφερθεί η παροχή σου στην Καθολική Υπηρεσία ο παλιός σου πάροχος θα σου εκδώσει έναν τελικό λογαριασμό. Στον τελικό λογαριασμό θα γίνει εκκαθάριση του ρεύματος που έχεις καταναλώσει και των οφειλών που υπάρχουν  με την εγγύηση που θα έπρεπε να σου επιστραφεί.

#2 Απευθείας διακοπή ρεύματος

Στην δεύτερη περίπτωση ο πάροχος δεν καταγγέλλει την σύμβαση, αλλά σου διακόπτει το ρεύμα με τη δυνατότητα άμεσης επανασύνδεσης εάν εξοφληθεί η οφειλή. Προκειμένου να σου κόψει το ρεύμα μια εταιρεία θα πρέπει να μην έχουν πληρωθεί περισσότεροι από ένας λογαριασμοί, οι οποίοι θα είναι και ληξιπρόθεσμοι.

Πώς γίνεται επανασύνδεση κομμένου ρεύματος σε ΔΕΗ ή άλλο πάροχο;

Πώς να συνδέσεις το κομμένο ρεύμα; Αν θέλεις επανασύνδεση κομμένου ρεύματος στη ΔΕΗ ή άλλο πάροχο, θα χρειαστεί να επιλέξεις τον πάροχό σου και να κάνεις αίτηση με τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

Συγκεκριμένα:

Βήμα 1:

Έχεις κομμένο ρεύμα λόγω χρέους ή βρίσκεσαι στην καθολική υπηρεσία και θέλεις να κάνεις επανασύνδεση; Το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνεις είναι να βρεις την καταλληλότερη προσφορά για εσένα.

Στην πλατφόρμα μας μπορείς εύκολα να κάνεις σύγκριση παρόχων ρεύματος, για να πάρεις προσφορές και να επιλέξεις την κατάλληλη.

Βήμα 2:

Εφόσον επιλέξεις πάροχο και πρόγραμμα, θα πρέπει να αποστείλεις ορισμένα δικαιολογητικά ώστε να συναφθεί η σύμβαση.

Δικαιολογητικά για επανασύνδεση κομμένου ρεύματος – Οικιακού

Ενδεικτικά, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για επανασύνδεση ρεύματος ΔΕΗ για τις οικιακές παροχές είναι:

  • Τελικός λογαριασμός που είχε εκδοθεί από τον προηγούμενο πάροχό σου
  • Τελευταίος πιο πρόσφατος λογαριασμός  που έχεις λάβει από την καθολική Υπηρεσία
  • Αστυνομική Ταυτότητα
  • Πρόσφατη Ένδειξη μετρητή
  • Απόδειξη εξόφλησης προηγούμενων ανεξόφλητων ποσών ή
  • Έντυπο διακανονισμού
  • Πιστοποιητικό Ηλεκτρολόγου όπου θα αναγράφεται ο αριθμός παροχής ρεύματος

Δικαιολογητικά για επανασύνδεση κομμένου ρεύματος – Επαγγελματικού

Αν η παροχή σου είναι επαγγελματική θα χρειαστείς τα παρακάτω δικαιολογητικά:

  • Τελικό λογαριασμό που είχε εκδοθεί από τον προηγούμενο πάροχό σου
  • Τελευταίο πιο πρόσφατο λογαριασμό  που έχεις λάβει από την καθολική Υπηρεσία
  • Αστυνομική Ταυτότητα νόμιμου εκπροσώπου
  • Έναρξη επιχείρησης (εάν πρόκειται για ατομική επιχείρηση)
  • Καταστατικό εταιρείας ( εάν πρόκειται για εταιρεία)
  • Πρόσφατη Ένδειξη μετρητή
  • Απόδειξη εξόφλησης προηγούμενων ανεξόφλητων ποσών ή
  • Έντυπο διακανονισμού
  • Πιστοποιητικό Ηλεκτρολόγου όπου θα αναγράφεται ο αριθμός παροχής ρεύματος

Ωστόσο αν σου έχουν κάνει διακοπή λόγω ληξιπρόθεσμου λογαριασμού, αρκεί να εξοφλήσεις την οφειλή στον πάροχό σου και θα γίνει επανασύνδεση της παροχής σου εντός δύο εργάσιμων ημερών.

💡 Διάβασε επίσης: Οριακή Τιμή Συστήματος: Ρεύμα χωρίς ρήτρα ΟΤΣ γίνεται;

Πώς να συνδέσω το κομμένο ρεύμα αν ανήκω στους ευάλωτους καταναλωτές;

Τι συμβαίνει στην περίπτωση που ανήκεις στους ευάλωτους καταναλωτές και αδυνατείς να εξοφλήσεις τις οφειλές του ρεύματος; Από τον Δεκέμβριο του 2021 έχει δημιουργηθεί ο πενταψήφιος αριθμός 15902 για την στήριξη των ευάλωτων καταναλωτών που τους έχουν κόψει το ρεύμα.

Εάν σου έχουν κάνει διακοπή ρεύματος λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών μέχρι και τις 31.3.2022, τότε μπορείς να απευθυνθείς στο 15902 από Δευτέρα έως Παρασκευή 8:00-20:00. Θα σου συνδέσουν ξανά το ρεύμα και θα λάβεις ειδικό βοήθημα για την εξόφληση του λογαριασμού σου.

💡 Προσοχή: Η επανασύνδεση αφορά μόνο τις κύριες κατοικίες και ο δικαιούχος θα πρέπει να πληροί συγκεκριμένα εισοδηματικά κριτήρια.

Τι βοήθημα δικαιούμαι;

Το βοήθημα που μπορεί να καταβληθεί για την ελάφρυνση των καταναλωτών υπάγεται σε κατηγορίες.

  • Για κατοικίες που οι οφειλές ανέρχονται έως 6.000 ευρώ, οι δικαιούχοι θα λάβουν βοήθημα για το σύνολο του ποσού.
  • Εάν οι οφειλές κυμαίνονται από 6.000 ευρώ έως 9.000 θα καταβάλλεται το 75% του ποσού.
  • Για οφειλές από 9.000 ευρώ έως και 12.000 ευρώ το βοήθημα θα είναι το 50% της οφειλής.
  • Για οφειλές άνω των 12.000 ευρώ θα καταβάλλεται το 30% του ποσού.

Μετά την καταβολή του βοηθήματος, οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να εξοφλήσουν το υπόλοιπο της οφειλής με άτοκες δόσεις.

💡 Διάβασε επίσης: Net metering – αυτοπαραγωγή ρεύματος με φωτοβολταϊκά

Πόσο άμεσα γίνεται η επανασύνδεση;

Πόσο γρήγορα θα ενεργοποιηθεί ξανά η παροχή, μετά την υποβολή αίτησης για επανασύνδεση κομμένου ρεύματος στη ΔΕΗ ή άλλο πάροχο; Αν έχεις συνάψει νέα αίτηση εκπροσώπησης ή  αν  έχεις εξοφλήσει ή ρυθμίσει την οφειλή σου, ο πάροχός σου θα υποβάλλει αίτημα επανασύνδεσης στον ΔΕΔΔΗΕ.

Εντός 3- 5 εργάσιμων θα ολοκληρωθεί ηεπανασύνδεση του ρεύματος. Αν ο λογαριασμός σου είναι σε καθολική υπηρεσία, άρα το ακίνητο ηλεκτροδοτείται, θα χρειαστούν 10 εργάσιμες μέρες ώστε να ολοκληρωθεί η εκπροσώπησή σου από τη νέα εταιρεία.

Ποιο είναι το κόστος για επανασύνδεση κομμένου ρεύματος;

Δεν υπάρχει τέλος επανασύνδεσης από τον ΔΕΔΔΗΕ. Ωστόσο εάν η ηλεκτροδότηση δεν έχει διακοπεί από τον πάροχο, αλλά  οφείλεται σε βλάβη της εσωτερικής ηλεκτρικής εγκατάστασης του ακινήτου, τότε υπάρχει επιβάρυνση για άσκοπη μετάβαση.

Συγκεκριμένα οι χρεώσεις άσκοπης μετάβασης είναι:

  • Για καταναλωτές Μέσης Τάσης το κόστος ανέρχεται στα 36,68€ + ΦΠΑ
  • Για καταναλωτές Χαμηλής Τάσης το κόστος ανέρχεται στα 22,01€ + ΦΠΑ

Οπότε, είναι σημαντικό να ξέρεις με σιγουριά γιατί είναι κομμένο το ρεύμα, αν είναι λόγω βλάβης ή σίγουρα είναι κομμένο λόγω χρέους.

Και τώρα ξέρεις τι να κάνεις αν θέλεις επανασύνδεση κομμένου ρεύματος στη ΔΕΗ ή άλλο πάροχο! Ξέρουμε πως οι καιροί είναι δύσκολοι, οπότε κάνε υπομονή και μην ξεχάσεις να συγκρίνεις παρόχους ρεύματος στην πλατφόρμα μας, για να βρεις την καλύτερη δυνατή προσφορά για το σπίτι σου!


1 αστέρι2 αστέρια3 αστέρια4 αστέρια5 αστέρια (Αξιολόγησε αυτό το άρθρο)
Loading...

Σύγκρινε παρόχους ρεύματος σε 1′

Πάρε προσφορά από έως 14 παρόχους ρεύματος και δες πόσα μπορείς να εξοικονομήσεις!