Αρχική / Οδηγός Ασφάλισης / Αυτοκίνητο / Αυτοκίνητα Εγχώρια ή Εισαγωγής: Τι να προσέξεις;

Αυτοκίνητα Εγχώρια ή Εισαγωγής: Τι να προσέξεις;

αυτοκίνητα εισαγωγής ή εγχώρια

Η αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων διαθέτει μία τεράστια ποικιλία: Αυτοκίνητα ευκαιρίες, φθηνά, τρακαρισμένα, προερχόμενα από leasing αλλά και αυτοκίνητα εισαγωγής…

Τα αυτοκίνητα εισαγωγής αφορούν μία “θολή” κατηγορία, αφού πολλοί λατρεύουν να μισούν. Κάτι που είναι απόρροια -ενδεχομένως- πάγιων τακτικών από διάφορους επιτήδειους, που δε φρόντισαν να διαλευκάνουν τι ακριβώς είναι ένα αυτοκίνητο εισαγωγής.

Στην ουσία, ένα αυτοκίνητο εισαγωγής θα μπορούσε να παρομοιαστεί με ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με πολλά χιλιόμετρα. Κι αυτό γιατί και στις δύο κατηγορίες υπάρχει μία διάχυτη αίσθηση ότι πρέπει να αποφευχθούν πάση θυσία. Και αυτό δίνει πάτημα για διάφορες τακτικές, όπως το γύρισμα των χιλιομέτρων.

Τι ακριβώς είναι, όμως, είναι ένα αυτοκίνητο εισαγωγής και τι θα πρέπει να προσέξεις; Πώς θα τα ξεχωρίσεις και με ποιον τρόπο θα είσαι σίγουρος για την κατάστασή τους;

Τι σημαίνει αυτοκίνητο εισαγωγής;

Ως αυτοκίνητο εισαγωγής ορίζεται το αυτοκίνητο που προέρχεται από το εξωτερικό. Δηλαδή, έχει πωληθεί και ταξινομηθεί σε μία άλλη χώρα και έρχεται στη συνέχεια στην Ελλάδα ως 2ο ή 3ο χέρι.

Η μόδα με τα αυτοκίνητα εισαγωγής ξεκίνησε ως μία μέθοδος κερδοσκοπίας των εμπόρων. Καθώς επιλέγονταν αυτοκίνητα από χώρες με τιμές πιο χαμηλές, επέτρεπαν ένα σημαντικά μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους επί του αντικειμένου. Με απλά λόγια, για χρόνια (και πολλές φορές εξακολουθεί να γίνεται) διάφοροι έμποροι αγόραζαν φθηνά αυτοκίνητα και τα πουλούσαν σε πολύ υψηλότερες τιμές.

Για ποιο λόγο θεωρούνται… “επίφοβα”;

Τα αυτοκίνητα εισαγωγής έδωσαν το πάτημα για θολές διαδικασίες και κερδοσκοπία και κυριάρχησαν στην ελληνική αγορά. Ο λόγος ήταν διπλός. Αρχικά, σε χώρες όπως η Βουλγαρία, τα αυτοκίνητα πωλούνται και αγοράζονται σε αρκετά χαμηλότερες τιμές. Αφού πολλοί φόροι που υπάρχουν στην Ελλάδα εκεί δεν θα τους συναντήσεις. Τα αυτοκίνητα στοιχίζουν φθηνότερα καινούργια και ως εκ τούτου η υποτίμηση αυτοκινήτου όταν αυτό είναι μεταχειρισμένο είναι μεγαλύτερη.

Αυτό επιτρέπει και μία ακόμα “παράπλευρη απώλεια”: την ελλιπή ενημέρωση και απουσία ελέγχου. Ένα αυτοκίνητο προερχόμενο από το εξωτερικό είναι -θεωρητικά- δυσκολότερο να ελεγχθεί. Και πιο εύκολο να γυρίσουν τα χιλιόμετρα. Ενώ συχνά το βιβλίο service και τα δελτία τεχνικών ελέγχων πάνε… περίπατο.

Τι να προσέξω;

Ένα εισαγόμενο αυτοκίνητο δε σημαίνει απαραίτητα ότι είναι ένα κακό αυτοκίνητο. Σημαίνει, όμως, ότι χρειάζεται έναν επιπλέον έλεγχο στην κατάστασή του και ειδικά στα χιλιόμετρα.

Συχνά, η έλλειψη συγκεκριμένων μοντέλων ή η ύπαρξη πολλών “ελληνικών” αυτοκινήτων σε κακή κατάσταση μπορεί να οδηγήσει κάποιον στην εισαγωγή ενός αυτοκινήτου. Υπάρχουν ωστόσο και αμέτρητες περιπτώσεις όπου η εισαγωγή αυτοκινήτων γίνεται για να εξυπηρετήσει την αισχροκέρδεια. Ενδεικτικά, παράγοντες που πρέπει να λάβεις υπόψιν σου όταν πρόκειται για ένα μεταχειρισμένο εισαγωγής, είναι:

  • Τα επίπεδα ασφάλειας σε σύγκρουση / προστασία επιβατών ενδέχεται να είναι κατώτερα σε αυτοκίνητα εκτός ΕΕ
  • Πολλά αυτοκίνητα βρίσκονται στις πιο φτωχές εκδόσεις τους χωρίς πρόσθετα extras
  • Οι αναρτήσεις μπορεί να είναι διαφορετικές (αναλόγως τη χώρα)
  • Οι σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων μπορεί να είναι χαμηλότερες
  • Το σέρβις και η συντήρησή του μπορεί να είναι “θολά”
  • Το χρώμα μπορεί να μην είναι τόσο ανθεκτικό αφού είναι κατασκευασμένα για άλλα κλίματα και με διαφορετικές προϋποθέσεις (ειδικά σε SUV)
  • Η αξία του ενδέχεται να υποτιμηθεί περισσότερο

Ιδιαίτερη προσοχή στη χώρα προορισμού. Είναι διαφορετικό ένα αυτοκίνητο που έχει αγοραστεί καινούργιο και έχει κυκλοφορήσει σε μία χώρα της Βόρειας Ευρώπης και αλλιώς ένα άλλο που εισάγεται εκτός ΕΕ. Επίσης, ένα αυτοκίνητο μπορεί να έχει αλλάξει περισσότερες από μία χώρες. Ενώ ιδιαίτερο ρόλο παίζει και το κλίμα του εκάστοτε μέρους. Πολλές φορές, μάλιστα, οι κατασκευαστές προσαρμόζουν εξαρχής τα αυτοκίνητα για την χώρα που προορίζονται.

Χιλιόμετρα

Ο τομέας που απαιτεί περισσότερη προσοχή από όλα είναι τα χιλιόμετρα. Αφού ένα αυτοκίνητο εισαγωγής στα λάθος χέρια μπορεί να μετατραπεί από ευκαιρία σε εκκολαπτόμενο κίνδυνο. Στην εποχή που ακόμα και οι ιδιώτες γυρίζουν χιλιόμετρα, σε ένα εισαγόμενο αυτοκίνητο υπάρχει τρόπος να τα εξακριβώσεις.

Τα χιλιόμετρα που έχει ένα αυτοκίνητο όταν εισάγεται στην Ελλάδα αναγράφονται στα έγγραφα εισαγωγής  – ζήτα, επομένως, να δεις το πιστοποιητικό εισαγωγής!

Μπορώ να εισάγω μόνος μου ένα αυτοκίνητο;

Την τελευταία δεκαετία ολοένα και περισσότεροι σκέφτονται την αγορά ενός αυτοκινήτου από το εξωτερικό, κυρίως λόγω των διαφοροποιήσεων στις τιμές. Όσο απλό και εάν ακούγεται, πρόκειται για μία αρκετά σύνθετη διαδικασία. Αφού προϋποθέτει τελωνεία, έκδοση πινακίδων, μεταβίβαση και διαδικαστικά σε μία ξένη χώρα. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ο έλεγχος.

Ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο χρειάζεται έναν ενδελεχή έλεγχο που θα φανερώσει όλες τις πτυχές της μηχανικής κατάστασης. Είναι εξαιρετικά δύσκολο για έναν ιδιώτη -σε μία ξένη χώρα- να οργανώσει έναν τέτοιον πλήρη έλεγχο χωρις να… την πατήσει. Γιατί μπορεί στη χώρα μας να είναι ευρέως γνωστή η απάτη με τα μεταχειρισμένα, αλλά αντίστοιχα φαινόμενα ισχύουν και στο εξωτερικό.

Έτσι, εισάγοντας ανεξέλγκτα ένα αυτοκίνητο από το εξωτερικό χωρίς τον κατάλληλο έλεγχο είναι σα να αγοράζεις ένα αυτοκίνητο από την Ελλάδα στα τυφλά. Οι κίνδυνοι που εγκυμονεί είναι σημαντικά μεγαλύτεροι από τα οφέλη. Η εισαγωγή των αυτοκινήτων πρέπει να γίνεται οργανωμένα και να συνοδεύεται από πιστοποιήσεις για να μην καταλήξει η χώρα μας η χωματερή άλλων χωρών…

Εάν παρόλα αυτά θες να μάθεις περισσότερα για την εισαγωγή ενός αυτοκινήτου από το εξωτερικό μπορείς να ξεκινήσεις αναζητώντας πληροφορίες στο Διαδίκτυο.

Τι συμβαίνει με την εγγύηση;

Η εγγύηση ενός αυτοκινήτου ισχύει σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Παρόλα αυτά, το κάθε κράτος ενδέχεται να έχει περιορισμούς και να διαφοροποιείται το εύρος και η χρονική ισχύς της εγγύησης. Έτσι, η εργοστασιακή εγγύηση μπορεί να αλλάζει ανάλογα τη χώρα αγοράς, όμως έχει ισχύ σε κάθε μέρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πώς θα καταλάβω εάν το αυτοκίνητο προέρχεται από το εξωτερικό;

Σε ένα πρώτο στάδιο δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος τρόπος να καταλάβεις εάν το αυτοκίνητο είναι εισαγωγής ή όχι. Απλά βασίζεσαι στην καλή πίστη και συνεργασία με τον εκάστοτε πωλητή. Εάν αποφασίσεις να προχωρήσεις τη διαδικασία, μπορείς να καταλάβεις τη χώρα προέλευσης του αυτοκινήτου από τα εξής στοιχεία:

  • Άδεια Κυκλοφορίας (Ημερομηνία 1ης άδειας)
  • Book Service (αναγράφονται αναλυτικά όλα τα service που έχει κάνει από τη στιγμή που έχει αγοραστεί)
  • ΚΤΕΟ (προηγούμενα δελτία τεχνικού ελέγχου)
  • Προηγούμενοι ιδιοκτήτες

Προσοχή! Εάν κάποιος προσπαθήσει να αποκρύψει την προέλευση του αυτοκινήτου και στη συνέχεια διαπιστώσεις ότι πρόκειται για εισαγόμενο, κάτι πάει λάθος με την κατάσταση του αυτοκινήτου. Πρόκειται για μία πάγια τακτική και ένα από τα trick που φιλοδοξεί να κρύψει μία προβληματική κατάσταση. Μακριά!

Συμπέρασμα

Ένα αυτοκίνητο εισαγωγής δε συνεπάγεται ένα κακό αυτοκίνητο. Οι θολές διαδικασίες και η αισχροκέρδεια ετών και μεμονωμένων περιπτώσεων, οδήγησε στην αμαύρωση της διαδικασίας. Η οποία – παρόλα αυτά – χρειάζεται επιπλέον ελέγχους για τη διασφάλιση της ποιότητας του αυτοκινήτου. Και οφείλει να γίνεται οργανωμένα και με προσοχή.

Πολλές φορές άλλωστε υπάρχουν μοντέλα αυτοκινήτων που στη χώρα μας είτε παρουσιάζουν έλλειψη, είτε βρίσκονται σε μεγάλο βαθμό σε κακή κατάσταση. Σε τέτοιες περιπτώσεις, η αγορά τροφοδοτείται από διαφορετικές χώρες, με αυτοκίνητα άριστης κατάστασης. Αφού δεν είναι κρυφό ότι στο εξωτερικό

Σίγουρα, ένα αυτοκίνητο από το εξωτερικό μπορεί να αποβεί επικίνδυνο στα χέρια των επιτήδειων. Αφού είναι το ίδιο – αν όχι περισσότερο – ευάλωτο στις θολές κι επίδοξες πρακτικές τους. Δεν είναι λίγες όμως οι περιπτώσεις καλοσυντηρημένων αυτοκινήτων με τα service στην ώρα τους, σε εξειδικευμένο προσωπικό και με πραγματικά χιλιόμετρα – διανυθέντα σε εξαιρετικής κατάστασης δρόμους. Αρκεί να ξέρεις τι να κοιτάξεις και πώς να το ψάξεις. Για να γνωρίζεις ακριβώς τι αγοράζεις.

ΠηγήSpotawheel


1 αστέρι2 αστέρια3 αστέρια4 αστέρια5 αστέρια (Αξιολόγησε αυτό το άρθρο)
Loading...

Ασφάλεια Αυτοκινήτου Online σε 1′

Εξοικονόμησε έως 40% στο ετήσιο ασφαλιστήριό σου