Πόσες φορές έχει χρειαστεί να ζητήσεις κάτι από την τράπεζά σου και τελικά να μπλέκεις σε έναν κυκεώνα γραφειοκρατίας, γιατί σου ζητούν να επικαιροποιήσεις τα στοιχεία σου, δηλαδή να προσκομίσεις σε κάποιο κατάστημα εκκαθαριστικά εφορίας, λογαριασμούς ΔΕΚΟ και ό,τι άλλο χρειαστεί; Ε, λοιπόν, όλη αυτή η κουραστική και… επίπονη πολλές φορές διαδικασία, αποτελεί παρελθόν.
Στο εξής, η επικαιροποίηση στοιχείων μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά:
- Είτε μέσω της διασύνδεσής σου με την υπηρεσία eGov-KYC (Know Your Customer) της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων
- Είτε μέσω της δυνατότητας που δίνουν οι τράπεζες για την online ενημέρωση εγγράφων
Πρόκειται για μία πολύ σημαντική εξέλιξη που στοχεύει στο να δώσει τέλος στην ταλαιπωρία των πολιτών και αποτελεί άλλο ένα κρίσιμο βήμα προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό της οικονομίας.
Κι αυτό, γιατί μπορείς να ενημερώσεις ή να μεταβάλλεις τα προσωπικά σου στοιχεία, εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια, χωρίς να είσαι υποχρεωμένος να προσκομίσεις προσωπικά, επαγγελματικά και άλλα στοιχεία σε κάποιο τραπεζικό κατάστημα.
Ποια στοιχεία αφορά η online επικαιροποίηση;
Η ηλεκτρονική επικαιροποίηση στοιχείων (τα στοιχεία που μπορείς να αλλάξεις ή να πιστοποιήσεις) αφορά:
- Στοιχεία επικοινωνίας
- Τη διεύθυνση κατοικίας
- Τη διεύθυνση εργασίας
- Το ΑΦΜ και τα οικονομικά σου στοιχεία
- Το επάγγελμα
Προσοχή: Δεν μπορείς να επικαιροποιήσεις τα στοιχεία της ταυτότητάς σου μέσω της υπηρεσίας eGov-KYC. Μέχρι να ληφθεί η σχετική απόφαση από την Τράπεζα της Ελλάδος, θα μπορείς να εξυπηρετηθείς σε ένα από τα καταστήματα των τραπεζών, προσκομίζοντας φυσικά νέο νομιμοποιητικό έγγραφο.
📌 Διάβασε επίσης: Μεταφορά χρημάτων από τράπεζα σε τράπεζα: Ερωτήσεις & απαντήσεις
Πώς γίνεται επικαιροποίηση στοιχείων online;
Η εφαρμογή eGov αντλεί τα στοιχεία σου από τα πληροφοριακά συστήματα του:
- φορολογικού μητρώου της ΑΑΔΕ
- φορολογικού μητρώου της Ελληνικής Αστυνομίας
- Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (ΕΡΓΑΝΗ)
- Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας Πολιτών
- Μητρώου Ανθρώπινου Δυναμικού του Δημοσίου Τομέα (ΑΠΟΓΡΑΦΗ) του Υπουργείου Εσωτερικών
Ας δούμε αναλυτικά τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις σε κάθε τράπεζα για να κάνεις ηλεκτρονική επικαιροποίηση στοιχείων χωρίς να χάνεις χρόνο και χωρίς ταλαιπωρία:
#1 Επικαιροποίηση στοιχείων στην Alpha Bank
Για την επικαιροποίηση στοιχείων στην Alpha Bank ισχύουν τα ακόλουθα:
Αν διαθέτεις κωδικούς e-banking:
Αν είσαι εγγεγραμμένος στο e-Banking της Alpha Bank, μπορείς να ενημερώσεις τα προσωπικά σου στοιχεία χωρίς επίσκεψη σε κατάστημα. Αρκεί να συνδεθείς με τους κωδικούς σου e-Banking και να επιλέξεις:
- Είτε να συνδεθείς με την υπηρεσία eGov-KYC της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και να ενημερώσεις τα στοιχεία σου με χρήση των κωδικών σου στο Taxisnet (username & password)
- Είτε να αναρτήσεις τα σχετικά έγγραφα πιστοποίησης μέσω της υπηρεσίας Online ενημέρωση Εγγράφων
Βήματα:
- Συνδέεσαι με το myAlpha Web για ιδιώτες ή με την myAlpha Mobile εφαρμογή
- Εντοπίζεις την ενότητα ενημέρωσης των στοιχείων σου στο μενού και επιλέγεις τη δυνατότητα ενημέρωσής τους μέσω της επιλογής Online Ενημέρωση Εγγράφων
- Επιλέγεις το στοιχείο που θέλεις να ενημερώσεις και τον τύπο εγγράφου που θα το πιστοποιήσει
- Υποβάλεις το ηλεκτρονικό έγγραφο
- Αφού ακολουθήσεις τα βήματα αυτά, σύντομα θα λάβεις ενημέρωση μέσω email ή sms για την επιτυχή (ή μη) ενημέρωση του επιλεγμένου στοιχείου.
Αν είσαι κάτοχος οποιασδήποτε κάρτας Alpha Bank:
Μπορείς να συνδεθείς με την υπηρεσία ενημέρωσης εγγράφων συμπληρώνοντας τα στοιχεία της κάρτας σου, για να αναρτήσεις τα σχετικά έγγραφα πιστοποίησης. Η τράπεζα ζητάει να συμπληρώσεις τον αριθμό της Alpha Bank κάρτας σου, δύο από τα τέσσερα ψηφία του PIN σου, καθώς και την ημερομηνία γέννησής σου.
Βήματα:
- Επισκέπτεσαι τη σελίδα Ενημέρωσης Στοιχείων με χρήση των στοιχείων της κάρτας σου
- Εισάγεις τα στοιχεία της κάρτας σου που απαιτούνται για την πιστοποίησή σου
- Επιλέγεις το στοιχείο που θέλεις να ενημερώσεις και τον τύπο εγγράφου που θα το πιστοποιήσει
- Υποβάλεις το ηλεκτρονικό έγγραφο
- Όπως και στην προηγούμενη περίπτωση, σύντομα θα λάβεις ενημέρωση μέσω email ή sms.
📌 Διάβασε επίσης: Ακύρωση πιστωτικής κάρτας – Χρεωστικής κάρτας: Πώς γίνεται ανά τράπεζα
#2 Επικαιροποίηση στοιχείων στη Eurobank
Για επικαιροποίηση στοιχείων στη Eurobank, πρέπει να δώσεις τη συγκατάθεσή σου μέσα από το e-Banking.
Έτσι η τράπεζα επικαιροποιεί τα στοιχεία απευθείας από την εφαρμογή Συστηθείτε – eGov KYC της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης. Σε αυτή την περίπτωση δεν χρειάζεται να προσκομίσεις κανένα έγγραφο και φυσικά δεν χρειάζεται να επισκεφθείς κάποιο κατάστημα τράπεζας.
Εναλλακτικά, μπορείς να κάνεις επικαιροποίηση online με ηλεκτρονική μεταφόρτωση εγγράφων μέσα από το e-Banking σου.
Βήματα:
Συνδέεσαι στο e-Banking με τους κωδικούς σου.
Εάν δεν έχεις κωδικούς, μπορείς να αποκτήσεις Online, αρκεί να είσαι πελάτης της Eurobank, να έχεις δηλώσεις τον αριθμό του κινητού σου τηλεφώνου και να διαθέτεις ενεργή χρεωστική ή πιστωτική κάρτα Eurobank στο όνομά σου.
Βλέπεις ποια στοιχεία σου θέλουν επικαιροποίηση.
Στην αρχική οθόνη βρίσκεις το προφίλ σου, πάνω δεξιά, εκεί που βλέπεις τα αρχικά σου.
- Επιλέγεις «Προφίλ», στη συνέχεια «Προσωπικά Στοιχεία».
- Στην οθόνη εμφανίζονται τα στοιχεία σου. Δίπλα σε κάθε στοιχείο που χρειάζεται επικαιροποίηση βλέπεις μια ένδειξη, ένα σήμα προσοχής. Για λόγους ασφαλείας, κάποιοι χαρακτήρες είναι κρυμμένοι.
- Για να δεις τα στοιχεία σου πλήρη, επιλέγεις «Προβολή και επεξεργασία»
- Στο παράθυρο που ανοίγει συμπληρώνεις τον Κωδικό μιας Χρήσης (OTP) που λαμβάνεις στο κινητό σου. Αμέσως, εμφανίζονται πλέον όλοι οι χαρακτήρες στα στοιχεία σου. Μπορείς να καταχωρίσεις ή να αλλάξεις το email σου που αναγράφεται στο αντίστοιχο πεδίο.
Επιλέγεις ποια στοιχεία να επικαιροποιηθούν με eGov KYC
Επιλέγεις επικαιροποίηση στοιχείων με την εφαρμογή Συστηθείτε – eGov KYC. Στο πεδίο Ηλεκτρονική επικαιροποίηση/μεταβολή στοιχείων βλέπεις τα στοιχεία που μπορείς να επικαιροποιήσεις, οργανωμένα σε τρεις κατηγορίες:
- Στοιχεία επικοινωνίας
- Στοιχεία επαγγελματικής δραστηριότητας
- Στοιχεία εισοδήματος
- Από αυτές τις κατηγορίες επιλέγεις τα στοιχεία που θέλεις να επικαιροποιήσεις.
Συναινείς στην αυτόματη επικαιροποίηση με eGov KYC
Μέσα από το e-Banking σου, συνδέεσαι στην εφαρμογή eGov KYC. Επιλέγεις:
- Συνδέεσαι στο eGov KYC
- Βλέπεις τα στοιχεία που θέλεις να επικαιροποιήσεις και αποδέχεσαι τους όρους
- Μεταφέρεσαι στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, συμπληρώνεις τους κωδικούς σου Taxisnet και συνδέεσαι στην εφαρμογή eGov KYC.
Για να επικαιροποιηθούν αυτόματα τα στοιχεία που έχεις επιλέξει στο e-Banking σου, πρέπει η εφαρμογή eGov KYC να αποκτήσει πρόσβαση στα στοιχεία σου. Για να συναινέσεις σε αυτό επιλέγεις «ΣΥΝΕΧΕΙΑ – Συναινώ στη διάθεση των παραπάνω στοιχείων»
Επιβεβαιώνεις ότι τα στοιχεία σου είναι σωστά
Στη σελίδα που μεταφέρεσαι βλέπεις αναλυτικά όλα τα στοιχεία που λαμβάνει η τράπεζα από την εφαρμογή eGov KYC, όπως email, ΑΦΜ κλπ. Επιλέγεις «ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ» για να ολοκληρωθεί η διαδικασία επικαιροποίησης.
Κατεβάζεις την απόδειξή σου
Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, βλέπεις την απόδειξη της συναλλαγής σου. Μπορείς να την κατεβάσεις και να την αποθηκεύσεις στον υπολογιστή σου. Επιλέγεις «ΚΛΕΙΣΙΜΟ» και επιστρέφεις στην ενότητα Προσωπικά Στοιχεία στο e-Banking. Τα στοιχεία που έχεις επιλέξει να επικαιροποιηθούν εμφανίζονται «Σε επεξεργασία».
Ενημερώνεσαι για την επεξεργασία
Όταν ολοκληρωθεί η επεξεργασία η τράπεζα σε ειδοποιεί για την έγκριση ή απόρριψη της επικαιροποίησης μέσω SMS στον αριθμό κινητού που έχεις δηλώσει ή μέσω μηνύματος στο e-Banking σου.
📌 Διάβασε επίσης: Ασφάλιση διαδικτυακών κινδύνων για καταναλωτές & επιχειρήσεις
#3 Επικαιροποίηση στοιχείων στην Εθνική Τράπεζα
Η Εθνική Τράπεζα συμβαδίζει με την νέα υπηρεσία διασύνδεσης eGov-KYC «Know Your Customer-Συστηθείτε». Έτσι, σου δίνει τη δυνατότητα να ενημερώσεις ή να μεταβάλεις τα προσωπικά σου στοιχεία στην Τράπεζα, αντλώντας τα απευθείας από την κρατική υπηρεσία, χωρίς να χρειάζεται να ανεβάσεις έγγραφα.
Τα στοιχεία που στην παρούσα φάση μπορείς να ενημερώσεις μέσω της υπηρεσίας eGov-KYC είναι στοιχεία εισοδήματος, επικοινωνίας, διεύθυνσης και επαγγέλματος.
Η νέα διαδικασία διενεργείται προς το παρόν μόνο μέσω της υπηρεσίας Internet Banking της Εθνικής και απευθύνεται σε Φυσικά Πρόσωπα και Ατομικές Επιχειρήσεις που είναι εγγεγραμμένοι χρήστες Internet Banking και έχουν ενεργοποιήσει την υπηρεσία αποστολής κωδικού μιας χρήσης (OTP) στον αριθμό κινητού τηλεφώνου που είναι δηλωμένο στην Τράπεζα.
Βήματα:
- Μετά την είσοδό σου στο Internet Banking, μεταβαίνεις στην ενότητα Προφίλ και πατάς το κουμπί «Ενημέρωση Στοιχείων», στο αντίστοιχο banner του gov.gr.
- Στη συνέχεια πληκτρολογείς τους κωδικούς σου στο Taxisnet, ώστε να μεταφερθείς στην υπηρεσία «eGov-KYC».
- Ελέγχεις τις κατηγορίες στοιχείων που επιθυμείς να ενημερώσεις και αν συμφωνείς, δίνεις τη συναίνεσή σου στην υπηρεσία eGov-KYC για την πρόσβαση της Εθνικής στις κατηγορίες στοιχείων και επιστρέφεις στο Internet Banking. Προσοχή! Για να προχωρήσεις στη διαδικασία ενημέρωση στοιχείων μέσω gov.gr, θα πρέπει να έχεις δηλωμένο και επιβεβαιωμένο ένα κινητό στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας.
- Σε αυτό το σημείο θα εμφανιστούν όλες οι κατηγορίες στοιχείων που αντλήθηκαν από το gov.gr (π.χ. στοιχεία ταυτοποίησης, στοιχεία εισοδήματος), καθώς και οι αναλυτικές πληροφορίες ανά κατηγορία.
- Αν συμφωνείς με τα στοιχεία, τα επιβεβαιώνεις με την εισαγωγή OTP, ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία ενημέρωσης των στοιχείων σου στην τράπεζα. Αν δεν συμφωνείς με κάποιο στοιχεία, μπορείς να επιστρέψεις σε προηγούμενο βήμα και να αποεπιλέξεις ολόκληρη την κατηγορία.
- Πλέον, μπορείς να δεις τα προσωπικά σου στοιχεία που έχεις επιβεβαιώσει – επικαιροποιήσεις μέσω του gov.gr, να τα αποθηκεύσεις σε PDF και να τα εκτυπώσεις.
📌 Διάβασε επίσης: Ηλεκτρονικές απάτες: 5 tips αποφυγής
#4 Επικαιροποίηση στοιχείων στην Τράπεζα Πειραιώς
Για επικαιροποίηση στοιχείων στην Τράπεζα Πειραιώς, χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθείς κάποιο κατάστημα της τράπεζας, μπορείς να επιλέξεις έναν από τους ακόλουθους τρόπους:
Μέσω winbank web banking ή winbank mobile app
Δηλαδή, με διαβίβαση στοιχείων από την ηλεκτρονική εφαρμογή eGov-KYC της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης gov.gr.
- Εισέρχεσαι με τους προσωπικούς σου κωδικούς στο winbank web banking ή στο winbank mobile app, από όπου μεταβαίνεις στον ιστότοπο Kyc.gov.gr
- Αφού εισάγεις τους προσωπικούς σου κωδικούς Taxisnet, έχεις τη δυνατότητα να δεις τα διαθέσιμα στοιχεία σου και εφόσον συναινέσεις, αυτά να διαβιβαστούν προς την Τρ. Πειραιώς, χωρίς να χρειάζεται να επισυνάψεις έγγραφα πιστοποίησης των στοιχείων αυτών.
Μέσω winbank web banking, με επισύναψη εγγράφων
Στην περίπτωση που δεν έχεις κωδικούς Taxisnet ή δεν τους θυμάσαι, μπορείς να επιλέξεις να υποβάλεις ηλεκτρονικά τα έγγραφα για την επικαιροποίηση των συγκεκριμένων στοιχείων, εκτός του εγγράφου πιστοποίησης ταυτότητας:
- Για τη διεύθυνση κατοικίας και το τηλέφωνο επικοινωνίας πρέπει να επισυνάψεις πρόσφατο λογαριασμό τηλεπικοινωνιών ή συμβόλαιο εταιρείας κινητής τηλεφωνίας
- Για ΑΦΜ και εισοδήματα μπορείς να επισυνάψεις τελευταία Πράξη Διοικητικού Προσδιορισμού Φόρου (εκκαθαριστικό)
- Για επάγγελμα και διεύθυνση εργασίας χρειάζεται βεβαίωση εργοδότης ή βεβαίωση μισθοδοσίας (για μισθωτούς) ή βεβαίωση σύνταξης (για συνταξιούχους) ή βεβαίωση έναρξης επιτηδεύματος (για ελεύθερους επαγγελματίες)
Και τώρα ξέρεις πώς να κάνεις επικαιροποίηση στοιχείων online στην Εθνική Τράπεζα, την Alpha Bank, την Τράπεζα Πειραιώς και τη Eurobank. Για όποιο σκοπό κι αν το χρειαστείς, ελπίζουμε να σου φανεί εύκολο.
Σκέφτεσαι να ζητήσεις στεγαστικό ή καταναλωτικό δάνειο για τις ανάγκες σου; Ή μήπως χρειάζεσαι πιστωτική κάρτα για τις αγορές σου; Πριν κάνεις αίτηση, σύγκρινε προϊόντα και δες σημαντικές πληροφορίες στο insurancemarket. Η διαδικασία είναι δωρεάν και γίνεται 100% ηλεκτρονικά από το κινητό ή τον υπολογιστή σου, χωρίς να στηθείς σε ουρές στις τράπεζες!