Πώς μπορείς να καταλάβεις απλά και εμπειρικά ότι το αυτοκίνητό σου έχει βλάβη δίχως απαραίτητα να έχεις γνώσεις μηχανικού;
Για παράδειγμα, οι προειδοποιητικές ενδείξεις που υπάρχουν στον πίνακα οργάνων είναι από τα βασικότερα σημεία που πρέπει να γνωρίζεις – δεν χάνεις και τίποτα αν ανοίξεις το ντουλαπάκι του συνοδηγού και να ρίξεις μια ματιά στο σχετικό εγχειρίδιο.
Ποιές είναι οι συχνότερες βλάβες αυτοκινήτου;
Έχεις ποτέ αυτό το αίσθημα τρόμου όταν το αυτοκίνητό σου αρχίζει να κάνει έναν περίεργο θόρυβο Ξέρεις το είδος του θορύβου – όταν νιώθεις ότι κάτι δεν πάει καλά, αλλά δεν μπορείς να το προσδιορίσεις. Λοιπόν, αν αυτό σου ακούγεται οικείο, τότε υπάρχει πιθανότητα να βιώνεις (ή να πρόκειται να βιώσεις) μια βλάβη.
Οι βλάβες αυτοκινήτων μπορεί να είναι απογοητευτικές και τρομακτικές ακόμη και για τον πιο έμπειρο οδηγό, επομένως ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικούς από τους πιο συνηθισμένους παράγοντες που οδηγούν σε βλάβες αυτοκινήτων.
- Η θερμοκρασία του κινητήρα και του λαδιού είναι από τις σημαντικότερες ενδείξεις, ενώ στα πιο νέας τεχνολογίας υπάρχουν πιο συγκεκριμένες για τον κινητήρα, τα τακάκια, την πίεση των ελαστικών κ.α.
- Η κατάσταση των ελαστικών είναι κάτι που μπορείς να δεις με την πρώτη ματιά. Χρίζουν ιδιαίτερης μέριμνας μιας και είναι το μοναδικό στοιχείο του αυτοκινήτου που έρχεται σε επαφή με το οδόστρωμα.
Από τα βασικά πράγματα που μπορείς να κάνεις είναι να ελέγχεις μια φορά το μήνα την σωστή πίεση τους που διασφαλίζει σωστό κράτημα και λιγότερο φθορά. Επίσης, όταν φτάσει η ώρα της αντικατάστασης (3-4 χρόνια ή 40.000-50.000 χλμ.) μην τσιγκουνευτείς και απέφυγε τις πολύ φτηνές επιλογές.
📍Α, και ρίξε καμιά ματιά και στην ρεζέρβα αν έχει αέρα, διότι όταν κλατάρει κάποιο λάστιχο τι θα κάνεις;
- Στην περίπτωση που δεις υγρά κάτω από το αυτοκίνητό σου, πρέπει να δώσεις ιδιαίτερη σημασία.
Ότι και αν είναι αυτό το υγρό (νερό, λάδι κ.α.) μπορεί να αποδειχθεί ζωτικής σημασίας για την απόδοση και την αξιοπιστία του αυτοκινήτου, αφού μπορεί να προέρχεται από το κάρτερ του κινητήρα, από το ψυγείο, από τα φρένα, από την μετάδοση (κιβώτιο), από το τιμόνι (κρεμαγέρα), από σπασμένο αμορτισέρ (ανάρτηση) ή οποιαδήποτε άλλη διαρροή.
📍Για να είσαι σίγουρος πως πρόκειται για διαρροή από το δικό σου αυτοκίνητο, πάρκαρε ξανά στο ίδιο σημείο και έλεγξε την επόμενη μέρα για κηλίδες.
- Αν από την εξάτμιση του αυτοκινήτου βγαίνει μπλε καπνός, τότε το μοτέρ έχει συμμαχήσει να καίει και λαδάκι μαζί (άμεσα στο συνεργείο ώστε να μην καταστραφεί και ο καταλύτης).
- Αν ακούς μεταλλικούς ήχους από τον κινητήρα είναι διότι υπάρχουν αυταναφλέξεις λόγω κακής ποιότητας καυσίμου.
Στα παλιά αυτοκίνητα μπορεί να έχει απορρυθμιστεί το αβάνς, ενώ όταν δεν λειτουργεί κάποιο μπουζί πέφτει η απόδοση του μοτέρ και η άκαυστη βενζίνη μπορεί να δώσει και ένα εντυπωσιακό backfire (στα σπορ). Από εκεί και πέρα κάθε θόρυβος που έρχεται μέσα από το μοτέρ δεν θα είναι κάτι καλό…
- Αν νιώθεις ένα τρέμουλο στο τιμόνι και σε συγκεκριμένες ταχύτητες τότε κάποιος τροχός χρειάζεται ζυγοστάθμιση.
- Αν νιώθεις βαρύ το τιμόνι, τσέκαρε τον αέρα στα λάστιχα.
- Αν στην ευθεία το αυτοκίνητο δεν διατηρεί την πορεία του, τότε χρειάζεται ευθυγράμμιση (ή κάποιο λάστιχο έχει χάσει αέρα).
- Αν ακούσεις ασυνήθιστους μεταλλικούς ήχους ή κλυδωνισμούς -ειδικά όταν περνάς πάνω από λακκούβες- να έρχονται από μπροστά ή πίσω τότε είναι πολύ πιθανό να έχει πρόβλημα η ανάρτηση, ή να έχει χαλάσει κάποιο ρουλεμάν κ.α.
📍Στα παλιά οχήματα τσέκαρε τις φούσκες στα «μπαλάκια» (τα ακρόμπαρα της κρεμαγέρας) μήπως έχουν χάσει λίπανση, αλλιώς θα το καταλάβεις όταν στρίβεις από το μέταλλο που θα τρίβεις.
- Οι χαλαροί ιμάντες αφήνουν ένα χαρακτηριστικό σφύριγμα και απαιτούν σύσφιξη (κάτι που συμβαίνει κυρίως το χειμώνα).
- Αν στην διαδρομή διαπιστώσεις πως μειώνεται η ένταση των προβολέων υπάρχει πρόβλημα με το δυναμό ή με τον ιμάντα αυτού.
- Αν γυρίζεις το διακόπτη και ο κινητήρας δεν παίρνει μπροστά, τότε έχει αδειάσει η μπαταρία ή έχει πρόβλημα η μίζα. Αν τώρα ακούς ένα περίεργο ήχο σαν κροτάλισμα, μην τρομάξεις, απλά η μπαταρία του αυτοκινήτου δεν έχει αδειάσει τελείως.
- Πατάς το γκάζι και το αυτοκίνητο περισσότερο βουίζει παρά επιταχύνει; Σου μυρίζει κάτι περίεργο σαν κάποιος δίπλα σου να κόβει μέταλλο με τροχό;
Ε, αυτός είναι ο συμπλέκτης του αυτοκινήτου που έχει φθαρεί (λόγω χρήσης π.χ. μετά τις 100.000 χλμ. ή επειδή… του αλλάξατε τα φώτα) και αρχίζει να γλιστρά (ή να πατινάρει όπως συνηθίζεται να λέμε) πάνω στο πλατό. Οδηγείς απαλά και προσεκτικά με το αριστερό πεντάλ και επισκέψου άμεσα το συνεργείο!
📌Θέλεις να συγκρίνεις τιμές ασφάλισης αυτοκινήτου; Μπες στο insurancemarket.gr, σύγκρινε online & δωρεάν έως 29 ασφαλιστικές εταιρείες και βρες την ασφάλεια αυτοκινήτου που σου ταιριάζει!
📍Διάβασε επίσης: Το αυτοκίνητο ανεβοκατεβάζει στροφές στο ρελαντί; Πιθανές αιτίες